رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

جمعه, 6 آبان 1401
چلندری خبر داد:

از کشف جسد تا لغو پروازهای لوفت‌هانزا در مسیر تهران- فرانکفورت

بر اثر پیدا شدن جسد یک مرد در قسمت چرخ یک هواپیمای ایرباس متعلق به خطوط هوایی لوفت‌هانزا که از مبدأ تهران به مقصد فرانکفورت آلمان پرواز کرده بود، لوفت‌هانزا پروازهای خروجی و ورودی روز جمعه خود را در مسیر تهران- فرانکفورت ‌و برعکس لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، پلیس آلمان روز پنجشنبه ۲۸ اکتبر از پیدا شدن جسد یک مرد در قسمت چرخ یک هواپیمای ایرباس متعلق به خطوط هوایی لوفت‌هانزا خبر داد. این هواپیما صبح روز پنجشنبه از مبدأ تهران به مقصد فرانکفورت آلمان پرواز کرده بود.

روزنامه بیلد به نقل از پلیس آلمان اعلام کرد که خدمه فرودگاه در حین انجام تعمیرات و بازرسی فنی پس از پرواز، جسد این مرد را پیدا کردند. به گزارش تلویزیون هسنشاو چهار ساعت از کار روی هواپیما گذشته بود که این جسد پیدا شد. پلیس هنوز هویت این فرد را اعلام نکرده ولی تحقیقات برای روشن شدن هویت او و رخداد این حادثه را آغاز کرده است.

گفتنی است در پی انتشار این خبر، پرواز شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در مسیر تهران- فرانکفورت امروز جمعه (۶ آبان) با اعلام این شرکت هواپیمایی به مسافران از مبدأ فرودگاه امام لغو شد.

همچنین این شرکت هواپیمایی پرواز شماره Lh۶۰۰ خود را از مبدأ فرانکفورت به تهران که قرار بود ساعت ۲۱ امشب وارد فرودگاه امام خمینی شود، کنسل اعلام کرد.

خبرنگار پایگاه خبری ترابران جزئیات این ماجرا را از مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی جویا شد. به این ترتیب، مهندس سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام درباره علت لغو پروازهای شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به خبرنگار ترابران گفت: «14 ساعت پس از انجام پرواز بامداد روز پنج‌شنبه، یکی از کارمندان این شرکت در تماس تلفنی ضمن مطرح کردن ادعایی مبنی بر پیداشدن جسد یک مرد قسمت چرخ هواپیما، پروازهای روز پنج‌شنبه و جمعه خود را لغو کرد.»

او افزود: «این شرکت دلیل لغو پروازها را تکنیکال اعلام کرده و هنوز اطلاعیه‌ جدیدی برای لغو پروازهای بعدی نداشته است.»

هنوز مستندات رسمی ارائه نشده است

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام تصریح کرد: «این ادعا نه تنها توسط مسئولان و نماینده رسمی شرکت به ما اعلام نشده بلکه بعد از گذشت حدود 36 ساعت از این پرواز، مستندات و درخواست رسمی مکتوب هم ارسال نشده است.»

چلندی با بیان اینکه تا زمانی‌که این شرکت اطلاعیه‌ای را به‌صورت مکتوب و رسمی به ما اعلام نکند، قابلیت پیگیری و بررسی جزئیات ماجرا وجود ندارد، اظهار کرد: «در بررسی‌های اولیه ما مشکل خاصی مشاهده نشده و حتی در بررسی لحظه آخر خلبان و نفر فنی شرکت لوفت‌هانزا از همان قسمت که در دوربین‌ها مشهود است، مورد مشکوکی اعلام نشده است.»

مقابله با چنین رفتاری بر عهده وزارت راه است

او خاطرنشان کرد: «اگر لغو پروازها ادامه‌دار باشد، واکنش مقابله با چنین تصمیمی برعهده وزارت راه است اما به‌طور کلی تصمیم برقراری و لغو پروازها کاملا در اختیار شرکت هواپیمایی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *