رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

دوشنبه, 22 آبان 1402
به‌عنوان ویترینی از فناوری‌های آینده هوافضا برگزار می‌شود؛

آغاز به کار نمایشگاه هوایی دبی 2023

هجدهمین دوره نمایشگاه هوایی دبی (Dubai Airshow 2023)، به‌عنوان باشکوه‌ترین دوره این ایرشو و بزرگ‌ترین رویداد جهانی در زمینه صنعت هوافضا، فضایی و دفاعی، از امروز (دوشنبه، 13 نوامبر) در مرکز جهانی دبی (DWC) افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، به نقل از پایگاه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی امارت دبی، هجدهمین دوره نمایشگاه هوایی دبی از امروز (13 نوامبر) تا 17 نوامبر دایر است.

این رویداد مهم صنعت هوایی با عنوان «آینده صنعت هوافضا» شاهد گردهمایی پیشگامان و نوآوران صنعت برای شناسایی روندهای آینده و فرصت‌های بیشتر در صنایع هواپیمایی، فضایی و دفاعی خواهد بود.

رویداد دبی ایرشو ۲۰۲۳ با حضور شرکت‌کنندگانی از ۱۴۸ کشور، بیش از ۱۴۰۰ غرفه‌دار و ۳۰۰ سخنران بین‌المللی، یک رویداد بزرگ و مهم برای صنعت هوافضا است که متخصصان این صنعت را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. این رویداد فرصتی را برای متخصصان فراهم می‌کند تا ضمن همکاری با یکدیگر، فناوری‌های جدید را توسعه دهند، آخرین روندهای صنعت را بررسی کنند و برای آینده صنعت، دست به نوآوری بزنند.

استقبال دبی ایرشو از خطوط هوایی پیشرو و جدید از سراسر جهان

در این رویداد مهم جهانی صنعت هوافضا که برای هجدهمین بار با حضور و گردهمایی متخصصان صنعت از سراسر جهان برگزار می‌شود، قرار است تعدادی از برنامه‌های نمایش‌های هوایی و زمینی موردانتظار که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان و رسانه‌ها قرار می‌گیرند، برگزار گردد.

نمایشگاه زمینی دبی ایرشو با حفظ جایگاه خود به‌عنوان یکی از راه‌ها و مکان‌های مهم و موثر برای تولیدکنندگان هواپیما جهت نمایش محصولات و توانمندی‌های خود در بخش‌های هواپیمایی، هوافضا، فضایی و دفاعی جهانی به متخصصان، علاقه‌مندان و مشتریان صنعت هوافضا به شمارمی‌آید.

حضور پررنگ ایرباس، ‏‌امبرائر و بوئینگ

نمایشگاه زمینی امسال از نظر تعداد هواپیماها و تنوع آنها، استاندارد جدیدی را در صنعت هوافضا تعیین خواهد کرد و بیش از ۱۸۰ هواپیمای تجاری از سراسر جهان را به نمایش خواهد گذاشت.

در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۳، شرکت‌های هواپیماسازی از سراسر جهان از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کنند. ایرباس با نمایش هواپیماهایA320P2F، A321neo، A330neo، A400M Atlas CMk1، H225 و C295 حضور پررنگی در این رویداد دارد. شرکت هوافضای برزیلی Embraer نیز با جدیدترین هواپیمای خود، E195-E2 که با یک لیوری1 (Livery) جدید به نمایش گذاشته می‌شود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب خواهد کرد. بوئینگ نیز با نمایش هواپیمای 777-9 مورد انتظار خود، یکی از نمایش‌های جذاب هوایی این رویداد را رقم خواهد زد.

دبی ایرشو ۲۰۲۳ همچنین آماده استقبال از خطوط هوایی پیشرو و جدید از سراسر جهان است تا مفاهیم جدیدی را به صنعت معرفی کند. عربستان سعودی نیز دو هواپیمای پیشرفته، یک Saudia Boeing 787-10 با لیوری جدید برند و یک flyadeal Airbus 320neo را به نمایش خواهد گذاشت.

سفری لوکس و هیجان‌انگیز با نخستین ایرلاین تفریحی جهان

در همین حال، شرکت Beond که به‌عنوان نخستین ایرلاین تفریحی لوکس جهان با ارائه خدمات و امکاناتی منحصر به فرد، به دنبال جذب مسافران و مشتریان بیشتری است، ایده جدید و نوآورانه خود را عملی و به واقعیت تبدیل کرده است؛  زیرا هواپیمای Airbus A319  پیشرفته آن در نمایشگاه زمینی، در میان بسیاری دیگر از هواپیماهای پیشرو در صنعت، حضور باشکوهی دارد.

در سالن جدید فناوری‌های جابه‌جایی هوایی پیشرفته  (Advanced Aerial Mobility)، بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت که با نمایش آخرین فناوری‌های هواپیماهای برقی عمودپرواز (eVTOL)، پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) به دنیای آینده هوافضا قدم بگذارند.

نمایشگاه هوایی دبی، پلتفرمی است که برای بازدیدکنندگان این امکان را فراهم می‌کند تا فناوری‌های جدیدی را که می‌توانند صنعت حمل‌و‌نقل هوایی را دگرگون کنند، از نزدیک ببینند و تجربه کنند.

شرکت هواپیمایی Archer Aviation Inc که هواپیماهای برقی عمودپرواز (eVTOL) تولید می‌کند، اعلام کرده است که هواپیمای جدید خود، میدنایت(Midnight)  را برای نخستین بار در خاورمیانه به نمایش می‌گذارد. در همین حال، شرکت‌های آرکوس‌جت(ArcosJet DMCC) و لیلیوم(Lilium N.V)، دو شرکت دیگر فعال در حوزه هواپیماهای برقی عمودپرواز (eVTOL)، یک مدل کامل از هواپیمای لیلیوم جت را در نمایشگاه هوایی دبی به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه هوایی دبی، ویترینی از فناوری‌های آینده هوافضا

دبی ایرشو ۲۰۲۳، امسال به اکتشاف فضایی به‌عنوان یکی از حوزه‌های اصلی تمرکز خود نیز توجه ویژه‌ای خواهد داشت. این رویداد با همکاری آژانس فضایی امارات برگزار می‌شود و فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به اکتشاف فضایی برای آشنایی با آخرین دستاوردهای این حوزه خواهد بود.

این رویداد بزرگ، یک سالن فضایی بزرگ دارد که میزبان کنفرانسی دو روزه با حضور رهبران برجسته، مقامات دولتی و افراد شاخص و تاثیرگذار از سراسر جهان است. این کنفرانس فرصتی برای بحث و گفت‌وگو درباره آخرین دستاوردهای فضایی و آینده این حوزه فراهم خواهد کرد.

آژانس فضایی امارات در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۳، آخرین دستاوردهای خود در زمینه اکتشاف فضایی را به نمایش خواهد گذاشت. از جمله این دستاوردها می‌توان به مأموریت امارات به کمربند سیارکی، چالش طراحی مأموریت به سیاره X و برنامه ایجاد مناطق اقتصادی فضایی اشاره کرد.

علاقه‌مندان به صنعت هوانوردی و هوافضا تا روز جمعه 17 نوامبر فرصت دارند که از نمایشگاه هوایی دوبی 2023 دیدن کنند.

 

1- لیوری هواپیما یا همان رنگ آمیزی بدنه هواپیما راهی است که خطوط هوایی، دولت‌ها، نیروهای هوایی ارتش و همچنین گاهی مالکان خصوصی برای ایجاد تمایز و یا ایجاد نمادی برای هواپیماهای خود انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *