رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

دوشنبه, 21 شهریور 1401
در آستانه اربعین؛

۲۰ فروند هواپیمای عراقی از رده خارج شد

وزارت حمل‌و‌نقل عراق از غیرفعال شدن ۲۰ فروند هواپیمای ایرلاین دولتی این کشور خبر داد و دلیل این امر را ناتوانی در تعمیر و اورهال این هواپیماها عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، در نامه‌ای که وزارت حمل‌ونقل عراق به مدیرعامل ایرلاین عراقی ارسال کرده است، از غیر عملیاتی شدن بیش از ۲۰ فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی دولتی این کشور خبر داده است.

وزارت حمل‌ونقل عراق در این نامه از عدم اهتمام به نگهداری هواپیماها و همچنین ناتوانی در تعمیر و اورهال کردن این هواپیماها خبر داده است.

در این نامه، وزیر حمل‌ونقل عراق به مدیران شرکت‌های دولتی هواپیمایی عراقی دستور داده تا هر چه سریع‌تر نسبت به سرخط کردن این هواپیماها اقدام کنند.

گفتنی است؛ پیش از این کاپیتان محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری پروازهای اربعین از همکاری شرکت هواپیمایی دولتی عراق با شرکت‌های هواپیمایی داخلی در برگزاری پروازهای اربعین خبر داده بود.

از آغاز پروازهای اربعین تاکنون روزانه یک پرواز رفت و برگشت تهران- نجف-تهران و یک پرواز رفت و برگشت تهران-بغداد-تهران با هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی دولتی عراق از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

لازم به یادآوری است که 20 فروند هواپمای عراقی در حالی به‌دلیل ناتوانی در تعمیر و اورهال کردن، از رده خارج شده که ایران چندین بار اعلام کرده که در تعمیر و اورهال کردن هواپیماها به خودکفایی رسیده و حتی تقاضاهایی از کشورهای همسایه در این زمینه داشته است.
شاهد این مدعا سخن وزیر راه و شهرسازی درباره تعمیر 9 هواپیمای روسی توسط مهندسان ایرانی است.

 

منبع خبر: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *