رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 5 مرداد 1401

جهش 31 درصدی صادرات ایران به چین

براساس گزارش گمرک چین، تجارت ایران و چین در نیمه نخست سال 2022، از 8 میلیارد دلار فراتر رفت؛ این در حالی است که صادرات ایران به چین در این مدت با رشد ۳۱ درصدی مواجه شد

به گزارش پایگاه خبری ترابران؛جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین حاکی از رشد 23 درصدی مبادلات تجاری این کشور با ایران در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و تجارت دو کشور به 8 میلیارد و 263 میلیون دلار رسیده است.

براساس این گزارش، ارزش مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال قبل بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار اعلام شده بود.

گفتنی است؛ واردات چین از ایران درنیمه نخست 2022، با رشد قابل‌توجه ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴ میلیارد و ۸۱ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۳ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

خاطرنشان می‌سازد؛ صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال نیز با رشد ۱۶ درصدی مواجه شده و به ۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال قبل چین ۳ میلیارد و ۶۰۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش، کل تجارت خارجی چین در نیمه نخست سال جاری میلادی ۳۰۷۹ میلیارد دلار بوده که این رقم با رشد ۱۰.۳ درصدی نسبت به نیمه نخست سال قبل مواجه شده است. چین در این دوره ۱۷۳۲ میلیارد دلار کالا صادر و ۱۳۴۷ میلیارد دلار کالا وارد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *