رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

سه شنبه, 22 اسفند 1402
چند روز پس از اقدام حقوقی علیه بوئینگ؛

منتقد و افشاگر بوئینگ کشته شد

جان بارنت، منتقد و افشاگر معروف بوئینگ، روز شنبه در کارولینای جنوبی، به ضرب گلوله کشته شد و جسد او در کامیونش در پارکینگ هتلی در شهر چارلستون یافت.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، جان بارنت، مدیر داخلی سابق بوئینگ و منتقد و افشاگر معروف این شرکت روز شنبه در چارلستون، کارولینای جنوبی، به ضرب گلوله کشته شد و جسد او در کامیونش در پارکینگ هتلی در شهر چارلستون یافت.

مقامات آمریکایی می‌گویند جسد یکی از مدیران داخلی سابق بوئینگ که پیش از این درباره استانداردهای کیفی این شرکت سازنده هواپیما دست به افشاگری زده بود، روز شنبه ۹ مارس (۱۹ اسفند) در کارولینای جنوبی پیدا شده است.

یورونیوز اعلام کرد که بدن بیجان جان بارنت ۶۲ ساله در حالی در کامیون خود در پارکینگ هتلی در شهر چارلستون یافت شد که فقط چند روز از آغاز اقدام حقوقی او علیه بوئینگ می‌گذشت.

زخم گلوله حاصل از یک خودزنی است!

دفتر پزشکی قانونی ایالتی در بیانیه‌ای گفته است که آقای بارنت به دلیل آنچه «زخم گلوله حاصل از یک خودزنی» به نظر می‌رسد، درگذشته است.

شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای از درگذشت بارنت ابراز تاسف کرده و به خانواده و دوستان او تسلیت گفته است.

پلیس در حال بررسی مرگ بارنت است. او قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۱۷، برای حدود ۳۲ سال در بوئینگ کار می‌کرد و مدتی نیز مدیر کیفی واحد تولید هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر در شمال شهر چارلستون بود.

او در افشاگری‌های خود علیه بوئینگ که پس از بازنشستگی آغاز کرده بود، گفته بود که علائم نگران‌‌کننده‌ای از تخطی از استانداردها در تولیدات این شرکت مشاهده کرده است.

بارنت ادعا کرده بود که دلیل بی‌توجهی به استانداردها این است که این غول صنعت هوایی برای مونتاژ هواپیماهای خود عجله دارد و شتابزده عمل می‌کند.

او در یک مصاحبه همچنین گفت یک آزمایش انجام‌ شده در سال ۲۰۱۶ نشان داده که یک‌ چهارم از ۳۰۰ ماسک اکسیژن نصب‌شده در هواپیماهای بوئینگ در شرایط اضطراری کار نمی‌کنند.

در پی وقوع حوادث مکرر سرانجام مدیر برنامه «۷۳۷ مکس» بوئینگ اخراج شد.

بوئینگ اتهامات آقای بارنت را رد کرده و گفته است که با وجود یافتن شماری از سیستم‌های اکسیژن معیوب در هواپیما، آنها را از خط تولید خارج کرده تا در هیچ هواپیمایی نصب نشوند.

او همچنین ادعا کرده بود که کارمندان خط تولید هواپیما در چارلستون، قطعات غیراستاندارد و ضایعاتی را که باید در یک سطل بزرگ دور ریخته می‌شدند برداشته و در ساخت هواپیماها استفاده کرده‌اند.

به دنبال این اتهامات، اداره هوانوردی فدرال از تاسیسات کارخانه بوئینگ در چارلستون بازدید کرد و متوجه شد که بیش از ۵۰ قطعه غیرمنطبق مفقود شده است. چیزی که به نظر می‌رسد به ادعاهای بارنت در مورد استفاده از قطعات ضایعاتی اعتبار می‌بخشد.

به گفته برایان نولز، وکیل آقای بارنت، قرار بود روز جمعه سومین جلسه میان او و وکلای بوئینگ درباره نگرانی‌های ایمنی در کارخانه چارلستون برگزار شود. نولز گفت که او روز پنجشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با وکلای بوئینگ شرکت کرد و سپس روز جمعه نیز با وکیلش به صحبت پرداخت، اما روز شنبه در جلسه حاضر نشد و به تماس‌ها پاسخ نداد.

بوئینگ در ماه‌های اخیر بارها در مرکز اخبار سوانح هوایی بوده و به دلیل نگرانی‌های مربوط به ایمنی هواپیماهای خود با بحران داخلی مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *