رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

سه شنبه, 1 شهریور 1401
برای 4 ماه نخست امسال ثبت شد؛

فراز و فرود آمارها در حمل‌ونقل هوایی

در 4 ماهه نخست امسال، بر اثر رفع محدودیت‌های کرونایی و اعمال واکسیناسیون، عملکرد وزارت راه‌ و شهرسازی در بیشتر فاکتورهای بخش حمل‌ونقل هوایی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته مثبت و افزایشی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، بر اساس آمار منتشرشده از سوی وزارت راه و شهرسازی در بخش عملکرد حمل‌ونقل هوایی، در 4 ماهه نخست امسال، شاهد افزایش ۱۶۷ درصدی پروازهای بین‌المللی و جهش ۲۹۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به مدت زمان مشایه سال گذشته هستیم.

آمارهای اعلام شده حکایت از آن دارند که در مدت زمان نامبرده تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی به ‌ترتیب ۹۶ هزار فروند و ۸ هزار فروند بوده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۸ درصد کاهش و ۱۶۷ درصد افزایش داشته است. گفتنی است در سال گذشته نشست و برخاست‌های داخلی ۱۰۴ هزار فروند و بین‌المللی ۳  هزار فروند بوده است.

همچنین در 4 ماهه نخست امسال، در پروازهای داخلی۱۰۸۳۳ هزار نفر و در پروازهای بین‌المللی ۱۰۱۲ هزار نفر اعزام و پذیرش شدند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۴ درصد و ۲۹۷ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر هوایی مشخص می‌شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در ۴ ماهه سال‌های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۱۴.۸ و ۱.۵ میلیون نفر ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *