رسانه اقتصاد ترابری ایران

سازمان بنادر و دریانوردی

شنبه, 12 اسفند 1402
افزایش عملکرد کانتینری بنادر لاک‌پشتی بود؛

ریزش‌ها و خیزش‌های عملیات بندری در 11 ماه

تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در 11 ماهه امسال با افزایش 9 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ۲۱۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۶۲ تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است که در 11 ماهه سال جاری، میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی به 101 میلیون و 38 هزار و 81 تن رسیده است که از این میزان ۲۶ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۲۳۰ تن سهم تخلیه و ۷۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۱ تن سهم بارگیری بوده است.

بر اساس آمار اعلام شده در مدت زمان نامبرده، 112 میلیون و 654 هزار و 781 تن کالای غیرنفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری شده است که حدود ۴۶ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۸۰ تن سهم رود تخلیه و ۶۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۰۱ تن سهم روند بارگیری بوده است.

گفتنی است که مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۴۰ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۲ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۷ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۳ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۴ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

بر اساس آمار اعلام شده، عملکرد کانتینری بنادر ایران تا پایان بهمن ماه به تخلیه و بارگیری ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۰ TEU رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال 3 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *