رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل عمومی

یکشنبه, 20 اسفند 1402
رونمایی از اتوبوس، ون و سواری برقی چینی در تهران
این هفته انجام می‌شود؛

رونمایی از اتوبوس، ون و سواری‌های برقی چینی در تهران

یک عضو شورای شهر تهران خبر داد که این هفته از یک دستگاه اتوبوس، ون و ۱۲ سواری برقی چینی برای ورود به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران رونمایی می‌شود.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ترابران درباره مشکل کمبود اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: «شهرداری تهران برای افزایش اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بسته است اما روند تامین این اتوبوس‌ها از طرف تولیدکنندگان داخلی مقداری کند است.»

او افزود: «آن‌گونه که شهرداری می‌گوید تولیدکنندگان داخلی می‌توانند ماهانه ۵۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل دهند که این تعداد اتوبوس نمی‌تواند معضلات ترافیکی شهر تهران را برطرف کند. به همین دلیل مدیران شهرداری به چین رفتند و ظاهرا برای ساخت و واردات ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با چین قرارداد قطعی منعقد کرده‌اند. این موضوع در شورای شهر هم تصویب و به شهرداری مجوز داده شد.»

امانی گفت: «این هفته یک نمونه از این اتوبوس‌های برقی که طرف چینی آن را فرستاده، رونمایی می‌شود. همچنین از یک دستگاه ون و ۱۲ سواری برقی هم رونمایی خواهد شد.»

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: «طرف چینی اعلام کرده است در صورتی که ۲۰ درصد هزینه‌ها پرداخت شود نخستین سری‌تحویل ایران داده می‌شود. حالا باید دید این ۲۰ درصد چه زمانی پرداخت می‌شود. البته آن‌گونه که شهرداری به ما قول داده تا نیمه اول سال آینده بخشی از این دستگاه‌ها وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری تهران می‌شود.»

اتوبوس برقی داخلی3 هزار یورو گران‌تر از چینی

امانی همچنین در توضیح اختلاف خودروسازان و شهرداری بر سر خرید اتوبوس داخلی نیز گفت: «شهرداری می‌گوید هر دستگاه اتوبوس تولیدداخل ۳ هزار یورو گران‌تر از اتوبوس چینی است. به اعتقاد من بعید است شهرداری خلاف واقع بگوید. حتما درست است که چنین چیزی را مطرح کرده‌اند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *