رسانه اقتصاد ترابری ایران

گمرک

چهارشنبه, 20 دی 1402
نخستین ملاقات مرزی ایران و آذربایجان پس از افتتاح پل آستاراچای؛

رایزنی گمرک ایران و آذربایجان برای تسهیل تردد کامیون‌ها

مسئولان گمرک مرزی آستارای ایران و آذربایجان پس از افتتاح پل جدید مرزی (آستاراچای) در نخستین دیدار مرزی درباره افزایش و تسهیل تردد کامیون از این پل مرزی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از گمرک ایران، مسئولان گمرک مرزی آستارای ایران و آذربایجان پس از افتتاح پل جدید مرزی (آستاراچای) در نخستین دیدار مرزی درباره افزایش و تسهیل تردد کامیون از این پل مرزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علی حسین ذوالقدری، مدیرکل گمرک آستارا در این دیدار مرزی با همتای آذربایجانی اظهار امیدواری کرد که با بازگشایی پل مرزی جدید شاهد افزایش و تسهیل در تردد کامیون‌ها از این مرز باشیم.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به بازگشایی مرز جدید و ایجاد یک ظرفیت مطلوب در راستای افزایش حجم تجارت و مبادلات تجاری بین دو کشور و دیگر کشورهای همسایه و اوراسیا افزود: «این مرز یک نقطه عطف در مسیر کریدور شمال به جنوب است و خواهان استفاده حداکثری دو کشور از این ظرفیت شد.»

براساس این گزارش، همتای آذری در این دیدار، آمادگی خود را در جهت تسریع در تردد مرزی و استفاده حداکثری از این ظرفیت اعلام کرد.

در این دیدار، ناظر گمرکات استان گیلان، مدیرکل پایانه و راهداری استان و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *