رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

چهارشنبه, 17 خرداد 1402
به‌منظور جلوگیری از بهانه‌جویی‌های آذربایجان؛

رانندگان ایرانی در منطقه قره‌باغ تردد نکنند

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نامه‌ای از شهروندان و رانندگان ایرانی خواسته است تا از تردد با وسایل نقلیه با پلاک ایرانی از طریق ارمنستان به منطقه قره‌باغ خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، بر اساس اخبار واصله، به دنبال جدی‌تر شدن مناقشه آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ و همچنین ملاحظات وزارت امور خارجه ایران، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نامه‌ای به همه شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی هشدار داد که از امضای قرارداد با شرکت‌ها، رانندگان، کارگزاران و حتی شهروندان قره‌باغی به‌منظور صدور اسناد حمل، ارسال و تخلیه محموله و… از مبادی و مقاصد ایران و ارمنستان به آن منطقه خودداری کنند.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ترابران، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با زدن مهر صحت بر این موضوع، تایید کرد که این هشدار به شرکت‌های حمل‌ونقلی قرین واقع است.

هدایتی با تاکید بر اینکه بهانه‌جویی جمهوری آذربايجان را نيايد دست كم گرفت، خاطرنشان کرد: «هدف عدم بروز مشكل كنسولی برای هموطنان در اثر عدم اطلاع رانندگان عزيز است.»

گفتنی است؛ در بخشی از آن نامه گفته شده است که تا زمان تطبیق رسمی حدود مرزی مناطق مورد مناقشه و شناسایی از سوی نهادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و مراجع ذی‌ربط کشورهای متعامل، هر شکل ورود شهروندان یا وسایل نقلیه دیگر کشورها به قلمروی آذربایجان، خارج از گذرگاه‌های رسمی، نقض مرز دولتی این کشور تلقی می‎شود و بر اساس مقررات آن، مسئولیت‌آور است. به همین دلیل، از شهروندان و رانندگان ایرانی خواسته شده تا از تردد با وسایل نقلیه با پلاک ایرانی از طریق ارمنستان به منطقه قره‌باغ خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *