رسانه اقتصاد ترابری ایران

جمعه, 30 اردیبهشت 1401

دستورالعمل خروج موقت وسایل نقلیه از گمرک

گمرک جمهوری اسلامی ایران با صدور بخشنامه‌ای دستورالعمل خروج موقت وسایل نقلیه، نیمه‌یدک، کانتینر‌بر و یخچال‌دار را از گمرک اعلام و بر اجرای آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، گمرک جمهوری اسلامی ایران 24 اردیبهشت ماه امسال با اعلام دستورالعمل خروج موقت وسایل نقلیه، نیمه‌یدک، کانتینر‌بر و یخچال‌دار، مجددا اجرای دقیق ضوابط مربوطه را یادآور شد و بر اجرای موارد زیر تاکید کرد

  • احراز هویت مالک خودرو باتوجه به اسناد مالکیت خودرو و مدارک شناسایی متقاضی.
  • ارزیابی دقیق وسایل نقلیه (نیمه یدک کانتینربر و یخچالدار) و درج کامل مشخصات از جمله شماره سریال، مشخصات فنی، شماره پلمپ الصاقی، همچنین در صورت خارجی بودن اشاره به پروانه وارداتی مربوطه و انطباق دقیق با مشخصات مندرج در پروانه در گمرک مبدا خروج موقت صورت پذیرد.
  • بدیهی است الصاق پلمپ باید در شاسی یا قسمت‌های اصلی دستگاه‌های مذکور صورت پذیرفته و همچنین گمرکات ورودی موظف به انطباق مشخصات فنی وسایل نقلیه موصوف با مشخصات مندرج در پروانه‌های خروج موقت صادره و کنترل صحت پلمپ الصاقی می‌باشند.
  • کامل بودن اسناد بارگذاری شده در سامانه از سوی متقاضی مطابق ضوابط مقرر در قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن
  • اعمال دقت در معتبر بودن پروانه‌های صدور موقت صادره در هنگام ورود و خروج وسایل نقلیه و انجام اقدامات لازم مطابق قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن و اخذ جرایم متعلقه در صورت تاخیر در بازگشت با هماهنگی گمرک مبدا صدور پروانه.
  • ثبت ورود و خروج وسایل نقلیه در سامانه EPL ثبت به‌صورت نظر بر روی پروانه با درج نام گمرک مرزی توسط گمرک مرزی.
  • ضرورت ثبت مراتب تسویه پروانه صدور موقت بر روی اظهارنامه در سامانه جامع امور گمرکی.
  • لازم است گمرکات اجرایی مبدا صدور پروانه خروج موقت ضمن احصاء آمار عدم تسویه پروانه‌های خروج موقت خودروهای سواری، کامیون‌ها و تریلرها نسبت به پیگیری و انجام اقدامات قانونی مربوطه از اظهارکنندگان اقدام و نتیجه را به دفتر صادرات و طی رونوشتی به دفتر بازرسی اعلام نمایند.

در پایان متن بخشنامه نامبرده، حسن اجرای بخشنامه‌های مزبور را بر عهده مدیران و معاونان امور گمرکی گمرکات اجرایی مربوطه گذاشته است.

 

تعداد دیدگاه‌ها: 1

  1. بنده با یک مالک اتوبوس با کیفیت ترک شراکت نموده ام تا بین تهران و استامبول فعالیت بنماید،اما هنگام خروج سوخت لازم ک باید دو ه ار کیلومتر بروم و برگردم سوخت زیادی باید دپو کنم ،تا این فعالیت اقتصادی توجیه بشود،خلاصه برای ما لطفا روشن بفرمائید چه مقدار سوخت مجاز می توانیم دپو کنیم ،و مازاد مجاز هم چه مقدار باید هزینه باید پرداخت کنیم و یعنی قیمت سوخت یک لیتر و جریمه یک لیتر هر دو با هم چه مبلغی خواهد شد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *