رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

دوشنبه, 24 مهر 1402
از جانب مرکز آموزش امنیت هوانوردی صورت گرفت؛

اعطای مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی امنیت هوانوردی به فرودگاه امام

شرکت شهر فرودگاهی امام‌ خمینی (ره) با اخذ مجوز مرکز آموزش امنیت هوانوردی ASTO، نخستین فرودگاه دارای مجوز برای برگزاری دوره‌های آموزشی امنیت هوانوردی در کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) موفق شد به‌عنوان نخستین فرودگاه مجوز مرکز آموزش امنیت هوانوردی ASTO (Aviation Security Training Organization)، را برای برگزاری این دوره‌های آموزشی در کشور دریافت کند.

بر اساس این گزارش، شهر فرودگاهی امام به‌عنوان مجموعه‌ای پیشرو در صنعت هوایی کشور طی مکاتباتی بین مدیر عامل شرکت و همچنین معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن تعامل و نگاه تخصصی متولیان این حوزه، افراد ذی‌صلاح را به منظور فراگیری آموزش‌های مربوطه از سوی مرجع سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کرد و درنهایت چهار نفر از این افراد موفق به اخذ مدرک و مجوز مربوطه شدند.

گفتنی است که با اخذ این مدرک و مجوز معتبر توسط افراد یاد شده، برگزاری آموزش فراگیر آگاهی امنیتی در سطح شرکت برای همه کارکنان مجموعه و شرکت‌های پیمانکاری همکار انجام شد و نتیجه این امر تحقق تدوین سند ASTO و ارائه آن به سازمان هواپیمایی کشوری بود.

خاطرنشان می‌سازد؛ پس‌ از ممیزی و چک و بازرسی دقیق کارشناسان سازمان، اشکالات مربوطه توسط کارشناسان اداره کل حراست و معاونت بهره‌برداری فرودگاهی رفع و درنهایت پس از تایید نهایی کارشناسان سازمان، مجوز برگزاری دوره‌های مذکور برای این شرکت صادر شد.

بنابراین در حال حاضر با اخذ مجوز ASTO شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) صلاحیت آموزش و صدور مدرک معتبر از نظر مرجع صدور مجوزهای دارای اعتبار رسمی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *