رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 14 اسفند 1400

استفاده از پهباد و بالگرد برای کنترل جاده‌ ها

رییس پلیس راهور انتظامی کشور درباره استفاده از پهباد و بالگرد برای کنترل جاده‌های کشور در ایام نوروز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور انتظامی کشور  درباره استفاده از پهبادها در کنترل ترافیک محورهای مواصلاتی کشور به ویژه در ایام نوروز گفت: ما برای کنترل ترافیک در محورهای مواصلاتی کشور از ۶۷ بالگرد استفاده می‌کنیم. در استفاده از بالگردها با اورژانس و سایر بخش‌ها نیز همکاری داریم.

وی با بیان اینکه از پهبادها نیز استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: بیشترین استفاده ما از پهبادها در محورهای طولانی مانند تهران_ مشهد است همچنین در محورهایی که منتهی به سفرهای راهیان نور است از پهباد استفاده می‌کنیم.

رییس پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در استفاده از پهبادها خیلی مشکل نداریم و یگان پهبادی نیروی انتظامی کشور اولویتش پلیس راهور است.

سردار هادیانفر همچنین درباره نظارت‌هایی که از بخش حمل و نقل عمومی قرار است انجام شود، گفت: نظارت بر ناوگان عمومی به صورت مستمر از سوی پلیس در حال انجام است یعنی اتوبوس در ابتدای مسیر که حرکت می‌کند در اولین پاسگاه کنترل‌هایی مانند گواهینامه، ساعت حرکت، معاینه فنی و… صورت می‌گیرد و مقطع به مقطع این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: اما نظارت به صورت مستمر و سیستمی باید در مبداء توسط سازمان راهداری انجام شود که البته در حال انجام نیز است. هر اتوبوسی که برابر مقررات در ترمینال برای مسافرگیری مستقر می‌شود تا زمانی که معاینه فنی از سوی افسر بازدید تایید نشود و در سیستم نیز مورد تایید قرار نگیرد تعاونی اجازه مسافرگیری برای این اتوبوس را ندارد. همه این موارد به صورت مکانیزه در حال انجام است.

رییس پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: تاکید ما این است این نظارت ‌ها برای ایام نوروز شدت بگیرد.

 

منبع خبر:ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *