رسانه اقتصاد ترابری ایران

شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

دوشنبه, 14 شهریور 1401

ممیزی نظارت بر ایمنی ایکائو از صنعت هوانوردی ایران

سرممیز دفترمنطقه‌ای ایکائو در جریان سطوح پروازی و ارزیابی ایمنی فرودگاهی از باندهای پرواز و اپرون ترمینال‌های مسافری شماره یک فرودگاه امام خمینی (ره) و سلام بازدید و از نزدیک نسبت به ممیزی عملیات با محوریت ایمنی فرودگاهی اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، امروز (دوشنبه، 14 شهریورماه) جلسه‌ ممیزی و ارزیابی عملکرد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور عادل رملاوی، سرممیز و رئیس هئیت ممیزی دفتر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری و همراهی حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با محوریت ایمنی برگزار شد.

در این جلسه سعید چلندری، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ ایمنی در عملیات فرودگاهی، اظهار کرد: «در حال حاضر شهر فرودگاهی امام میزبان 32 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی و نقطه اتصال به بیش از 50 فرودگاه جهانی است.»

او در ادامه با اشاره به لزوم حفظ ایمنی در هوانوردی، ادامه داد: «باتوجه به اهمیت جایگاه فرودگاه‌ها به‌عنوان میزبان عملیات فرودگاهی، کنترل و نظارت عملکرد همه بهره‌برداران فرودگاهی بخش جدایی‌ناپذیر از خط‌ مشئ مدیریت فرودگاه در حوزه ایمنی است.»

بازدید سرممیز ایکائو از سطوح پروازی و ارزیابی ایمنی فرودگاهی

عادل رملاوی، سرممیز دفترمنطقه‌ای ایکائو با حضور در سطوح پروازی و بررسی زیرساخت‌ها و امکانات موجود از نزدیک سطح ایمنی خدمات فرودگاهی را ارزیابی کرد.

رملاوی در بازدید از باندهای پرواز و اپرون ترمینال‌های مسافری شماره یک و سلام، از نزدیک نسبت به ممیزی عملیات فرودگاهی با محوریت ایمنی فرودگاهی اقدام کرد.

در ادامه این بازدید؛ سرممیز ایکائو در ایستگاه ایمنی زمینی و آتش‌نشانی فرودگاهی حاضر شد و با مشاهده سطح ماشین‌آلات و تجهیزات موجود، ضمن اعلام حالت اضطراری آزمایشی به‌صورت میدانی به ارزیابی عملکرد این واحد در مواقع اضطراری پرداخت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *