رسانه اقتصاد ترابری ایران

پنجشنبه, 29 اردیبهشت 1401

مرسک 40 روزه چین را به اروپا وصل می‌کند

مرسک یک سرویس دریایی و راه‌آهن جدید راه‌اندازی کرده است که چین را از طریق کشورهای آسیای مرکزی به اروپا متصل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، پورت تکنولوژی اعلام کرده است که سرویس جدید این غول دانمارکی، از نقاط مختلف چین حرکت می کند و از طریق قزاقستان، آذربایجان، گرجستان و رومانی چین را به اروپا می‌رساند. گفته می‌شود زمان ترانزیت از چین به رومانی 40 روز طول می‌کشد.

مایا پارلاگاشویلی، مدیر محصول جهانی برای ریل بین قاره‌ای در مرسک، گفت: «با هدف ایجاد راه‌حل‌های چابک و خلاقانه برای نیازهای مشتریان در حال تکامل، این سرویس اصلاح‌شده در زمان مناسبی برای کمک به کاهش مشکلات لجستیکی فعلی ارائه می‌شود.

او گفته است که ما به مشتریان خود گوش داده‌ایم و راه‌حلی ایجاد کرده‌ایم که یک ارتباط بین‌وجهی جایگزین و سازگار با محیط‌زیست بین آسیا و اروپا برای آنها فراهم می‌کند.

گفتنی است که بیش از 90 درصد از خدمات ریلی کریدور میانه برقی است.

کانتینرهای کالا در این مسیر، پس از عبور از مرز خرگوس بین چین و قزاقستان، از طریق راه آهن به ایستگاه آکتائو می‌رسند و در آنجا به سمت باکو بارگیری می‌شوند. در مرحله بعد، کانیتنرها به ترمینال‌های APM (APMT) پوتی، گرجستان فرستاده می‌شوند، جایی که در یک کشتی تغذیه‌کننده به سمت کنستانتا رومانی بارگیری می‌شوند. سپس محموله به مقاصد مختلف در سراسر اروپا حمل می شود.

پارلاگاشویلی ادامه داد: «این کریدور دارای ظرفیت باز کافی است و به مشتریان ما امکان می‌دهد تا با داشتن مسیر جایگزین برای خدمات اقیانوس و هوا، انعطاف‌پذیری زنجیره تامین خود را تقویت کنند.»

مرسک توسعه این مسیر جدید را در ماه مارس آغاز کرده است و در ماه آوریل نخستین حرکت را از چین داشت که به مشتریانی از صنایع سبک، خودرو و لوازم خانگی خدمات رسانی می‌کرد.

در دیگر اخبار اخیر، مرسک به تازگی همکاری خود را با Decathlon برای بهینه‌سازی تحویل آخرین مایل در سنگاپور تمدید کرده است.

مرسک اعلام کرده است که در 3 ماهه اول سال 2022 درآمد این شرکت با افزایش 41 درصدی به 2.9 میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *