رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 23 اسفند 1400
رئیس اتاق بازرگانی استان بابل در عراق عنوان کرد

حضور تجار عراقی در کارخانجات ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی استان بابل در عراق گفت: بازدید تجار عراقی از محل کارخانه‌ها در ایران نیز بر آشنایی تجار با صنایع این کشور و شروع مبادلات جدید تاثیر مستقیمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،صادق هاشم بعد از ظهر امروز (۲۳ اسفندماه) در دیدار با جمعی از فعالان تجاری و تولیدکنندگان استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر حجم مبادلات بین ایران و عراق ۱۳ میلیارد دلار است که ۹ میلیارد دلار آن مربوط به معاملات تجاری بوده و مابقی مربوط به نفت و گاز است.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به عراق بر افزایش تبادل تجاری به ۲۰ میلیارد دلار توافق شد که فرصت خوبی برای هر دو کشور و برای استان‌های زنجان و بابِل است.

این مسئول با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های تجاری توسط اتاق‌های بازرگانی دو استان، ادامه داد: افزایش نشست‌های متقابل در هر دو استان بین تولیدکنندگان و تجار، عنصر مهمی در پایداری روابط است. بازدید تجار عراقی از محل کارخانه‌ها در ایران نیز بر آشنایی تجار با صنایع این کشور و شروع مبادلات جدید تاثیر مستقیمی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان بابل در عراق با بیان اینکه اتاق بازرگانی این استان با برخی از استان‌های ایران مبادله دارد، تصریح کرد: ابن در حالی است که تاکنون مبادله و تجارتی با استان زنجان اتفاق نیفتاده و امید است که این جلسه شروعی برای همکاری‌ها باشد.

هاشم ضمن دعوت از اتاق بازرگانی و تجار استان زنجان برای حضور در استان بابل، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی کردن افزایش حجم تجارت، حضور تجار عراقی در نمایشگاه‌های عرضه ایرانی و بالعکس می‌تواند موثر باشد.

در ادامه، یکی از تجار عراق با تاکید بر کیفیت کالاهای نساجی و پوشاک تولید شده در ایران، خواستار ورود ایرانیان بر این بازار و افزایش سهم خود نسبت به ترکیه و چین در عراق شد.

تاجر دیگری در زمینه سلامت نیز خواستار جذب دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه علوم‌پزشکی استان و ارائه خدمات درمانی شد.

در پایان این دیدار، تولیدکنندگان و تاجران استان زنجان با تجار عراقی به صورت B۲B دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *