رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 11 مرداد 1401

تعیین نرخ دموراژ به کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران واگذار شد

نخستین جلسه کارگروه دموراژ کشتی‌های فله‌بر تشکیل و در آن مرجع تعیین و اعلام نرخ دموراژ تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، نخستین جلسه کارگروه دموراژ کشتی‌های فله‌بر امروز (سه‌شنبه، 11 مردادماه) به ریاست علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران برگزار شد و پس از بحث و گفت‌وگو و بیان نظرات حاضران، در نهایت مصوب شد که کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران به‌عنوان مرجع تعیین و اعلام نرخ دموراژ، این نرخ را به‌صورت ماهانه و بر اساس عرف بین‌المللی اعلام کند.

علاوه بر آن، با نظر اعضا قرار شد برای این منظور کارگروهی در کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران متشکل از نمایندگانی از این کمیسیون، سازمان بنادر و دریانوردی ایران، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت، گمرک ایران، اتحادیه مالکان کشتی ایران، انجمن کشتیرانی، فدراسیون واردات و بانک مرکزی آغاز تشکیل شود و کار خود را آغاز کند.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بود که ورود و خروج و مدت زمان توقف کشتی‌ها در بنادر و لنگرگاه‌ها با تأیید سازمان بنادر و دریانوردی ایران مشخص شود.

فرصت یک ماهه به بانک مرکزی برای تعیین سازوکار تخصیص ارز مورد نیاز دموراژ و همچنین استخراج و اعلام سریع اطلاعات مربوط به مبالغ پرداختی بابت هزینه‌های دموراژ از سال ۹۷ به بعد از دیگر مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *