رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

شنبه, 26 فروردین 1402
قیمت‌های جدید از سوی وزارت صمت یا خودروسازان اعلام می‌شود؛

تعیین قیمت‌ خودروهای مونتاژی؛ روز سه‌شنبه

سخنگوی شورای رقابت ضمن ارائه توضیحاتی درباره تعیین قیمت خودروهای مونتاژی گفت: «اگر قیمت‌ها از سوی وزارت صمت اعلام نشود، شورای رقابت به خودروسازها ابلاغ می‌کند که مانند اعلام  قیمت خودروهای داخلی، قیمت‌ خودروهای مونتاژی را هم اعلام کنند.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران،‌ اسماعیل شجاعی با اشاره به جلسه امروز شورای رقابت به ایسنا اعلام کرد: «بعید است که تعیین تکلیف قیمت خودروهای مونتاژی در جلسه امروز مشخص شود زیرا قیمت‌ها باید توسط سازمان حمایت محاسبه و پس از آن در کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی شود اما قیمت‌ها هنوز از سوی سازمان حمایت اعلام نشده است. به همین دلیل احتمالا این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه شورا بررسی شود.»

او درباره اینکه قیمت خودروهای مونتاژی توسط وزارت صمت اعلام خواهد شد یا شورای رقابت؟ نیز گفت: «اگر قیمت‌ها از سوی وزارت صمت اعلام نشود شورای رقابت به خودروسازها ابلاغ می‌کند که قیمت‌ها را اعلام کنند. همانطور که قیمت خودروهای داخلی توسط خودروسازها اعلام شد.»

سخنگوی شورای رقابت ادامه داد: «به طور کلی روال کار به این صورت است که شورای رقابت قیمت‌ها را ابلاغ می‌کند و وزارت صمت یا خودروسازان باید آن را اعلام کنند؛ اگر اعلام نکنند، احتمالا شورا قیمت‌ها را اعلام کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *