رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

پنجشنبه, 14 مهر 1401
بر اساس شاخص‌های Drewry ثبت شد؛

بازار کانتینر همچنان بر مدار رونق

بر اساس داده‌های اخیر Drewry، ظرفیت کانتینری جهانی در ماه جولای نسبت به ژوئن کاهش یافته است، اما بازار همچنان نشانه‌هایی از بهبود را نسبت به وضعیت این بازار در سال 2021 نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از پورت تکنولوژی، شاخص ظرفیت بندر کانتینری جهانی در جولای 2022 حدود 2.1 درصد ماه به ماه کاهش یافت اما نسبت به سال قبل 3.3 درصد افزایش داشت.

از ماه جولای پس از لغو قرنطینه‌های  COVID-19 با بهبود حجم ترافیک عملکرد کانتینری تقویت شد، اگرچه این برای جبران رکود گسترده‌تر در سطوح حمل‌و‌نقل بندر کافی نبود.

چین کوتاه آمد

شاخص Drewry بندر چین در ژوئیه 2022 افزایش 8.4 درصدی را ثبت کرد، اما علیرغم افزایش ماه به ماه 0.5 میلیون TEU کانتینر در شانگهای، شاخص منطقه‌ای چین 1.3 درصد کمتر از سطح ژوئن 2022 بود.

آمریکای لاتین یکه‌تاز مسیر افزایشی

از میان 8 شاخص منطقه‌ای دروئری، آمریکای لاتین تنها منطقه‌ای بود که رشد اقتصادی خود را ثبت کرد و این شاخص با افزایش 4.4 درصدی نسبت به ماه قبل به 132 واحد رسید.

13  بندر برزیل در فهرست آمریکای لاتین شاهد افزایش میانگین 13.4 درصدی ماهانه و افزایش 5.8 درصدی سالانه در جولای 2022 بودند.

ظرفیت بندر سانتوس بیش از 50000 TEU کانتینر نسبت به ژوئن 2022 افزایش یافت و پاراناگوا و ریودوژانیرو نیز افزایش چشمگیری داشتند.

شاخص‌های ظرفیت بندر کانتینری Drewry مجموعه‌ای از شاخص‌های رشد/کاهش حجم تنظیم‌شده بر اساس تقویم بر اساس داده‌های توان عملیاتی ماهانه برای بیش از ۲۳۵ بندر در سراسر جهان است که بیش از ۷۵ درصد از حجم جهانی را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *