رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل ریلی

دوشنبه, 30 بهمن 1402
آژانس‌ها را از گردونه فروش بلیت‌های قطار حذف نکنید؛

بازار دلالان بلیت قطار داغ‌تر می‌شود!

در حالی که قرار شده است در صورت موفقیت طرح فروش یکپارچه اینترنتی بلیت‌های قطار در اسفند، بلیت قطارهای نوروزی نیز به‌صورت اینترنتی عرضه شود، آژانس‌های مسافرتی با راه‌اندازی یک کارزار از وزیر راه‌وشهرسازی خواسته‌اند که جلوی این روش گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، بر اساس تصمیم شرکت راه آهن و پیش‌فروش بلیت قطارهای اسفند به‌صورت کاملاً اینترنتی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرده است که با توجه به توسعه زیرساخت‌های فروش اینترنتی بلیت قطارها و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بین مردم ممکن است بلیت‌های نوروز نیز به‌صورت اینترنتی و از طریق پلتفرم‌های مختلف در این زمینه به فروش رسد.

این تصمیم موجب نارضایتی جمعی از فعالان صنفی و حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری شده است. آنها معتقدند در پی این تصمیم متصدیان فروش بلیت در دفاتر زیان می‌کنند و هزینه‌های سنگین بر دوش این صنف گردشگری تحمیل خواهد شد.

آنها با راه‌اندازی کارزاری با عنوان «درخواست جلوگیری از حذف آژانس‌های مسافرتی در فروش بلیت‌های قطار» از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده‌اند که جلوی این روش گرفته شود.

دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در این کارزار تاکید داشتند که با توجه به تصمیم اخیر مدیرعامل راه‌آهن، فروش همه سهمیه بلیت قطارهای مسافربری به استارت‌آپ‌ها و کافی‌نت‌ها واگذار شده و حق دفاتر مسافرتی با وجود متحمل شدن هزینه‌های هنگفت دوره‌های آموزشی، ضمانت‌نامه‌های بانکی، استخدام نیروی متخصص و بیمه و مالیات و… در این قضیه نادیده گرفته شده‌اند. این اقدام نه‌تنها رفاهی برای مردم و مسافران نداشته بلکه بازار دلالان بلیت داغ‌تر کرده است.

دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌اند که با توجه به این کارزار آنها را در جلوگیری از بیکار شدن متصدیان فروش بلیت در دفاتر و زیان و هزینه‌های سنگین بر دوش این صنف گردشگری ما را یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *