رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل ریلی

سه شنبه, 1 اسفند 1402
شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصویب کرد؛

افزایش ۵۴ درصدی قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره از سال ۱۴۰۳

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی براساس درخواست انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی افزایش قیمت ۵۴ درصدی بلیت قطارهای ۵ ستاره را با اجرا در سال آینده تصویب کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری ترابران،  در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مقوله قیمت‌گذاری بلیت قطارهای مسافری ۵ ستاره به پیشنهاد انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی و خدمات وابسته بررسی و مقرر شد که قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره در سال آینده افزایش یابد.

براساس تصمیم و تصویب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، افزایش قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره به ترتیب ۲۵ درصد برای سال ۱۴۰۱ و ۲۹ درصد در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد که این افزایش قیمت در سال آینده اجرایی خواهد شد. به این ترتیب، در سال ۱۴۰۳ در مجموع قیمت پایه بلیت قطارهای ۵ ستاره ۵۴ درصد گران خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ براساس توافق‌های انجام‌شده دولت و بخش خصوصی به‌منظور  ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه قطارهای ۵ ستاره، بلیت این قطارها از قیمت‌گذاری دولتی معاف شده بودند اما سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این موضوع را مشمول قیمت‌گذاری کرده بودند که بالاخره با تصویب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این توافق حالت اجرایی به خود گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *