رسانه اقتصاد ترابری ایران

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

یکشنبه, 23 مهر 1402
شرایط واردات خودروهای تجاری کارکرده اعلام شد؛

آزادسازی واردات خودروهای تجاری کارکرده برای رانندگان خودمالک

براساس ابلاغ جدید شرایط واردکنندگان انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون با عمر کمتر از ۵ سال، واردات برای رانندگان خودمالک و دارای کارت هوشمند هم امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، واردات کامیون کارکرده 5 سال ساخت از برندهای معتبر اروپایی اعم از بنز، ولوو و اسکانیا برای رانندگان خودمالک و دارای کارت هوشمند آزاد شد، براساس جدول منتشر شده شرایط واردات این خودروهای تجاری مشخص شده اما نکته حائز اهمیت آن است که علاوه بر شرکت‌های حمل‌ونقلی و سازندگان خودرو، این بار رانندگان کامیون هم حق واردات کامیون کارکرده از برندهای معتبر را دارند.

براساس این جدول، واردات برندهای ولوو، اسکانیا، بنز، داف، مان، رنو، میتسوبیشی، هیوندای و سایر کامیون‌های مطرح اروپایی و ژاپنی برای رانندگان کامیون آزاد و امکان‌پذیر است.

لازم به ذکر است براساس این مصوبه، رانندگان مجوز وادرات تریلی‌ و کشنده‌هایی با این برندها را هم دارند.

همچنین به منظور دریافت تاییدیه فنی، شرکت‌های واردکننده باید درخواست خود برای واردات ناوگان منضم به تصویر اساسنامه شرکت، کارت بازرگانی، مدارک هویتی صاحبان امضا را در سامانه rpf.rmto.ir بارگذاری و نسبت به ثبت نام در سامانه مورد اشاره با تعیین تعداد و نوع ناوگان درخواستی براساس بندهای ۱ و ۲ اقدام کنند.

خاطرنشان می‌سازند که رانندگان خودمالک برای واردات کامیون دست دوم باید دارای کارت هوشمند باشند. شرکت‌های حمل‌و‎نقل خودمالک هم می ‌توانند نسبت به واردات انواع کشنده، کامیون و کامیونت اقدام کنند.

گفتنی است؛ نکته قابل توجه در این مصوبه کاهش 50 درصدی عوارض واردات کامیون به کشور است که بر این اساس واردکنندگان برای بهره‌مندی از معافیت تخفیف ۵۰ درصد سود بازرگانی ملزم به ارائه تعهدنامه محضری به سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هستند.

شرایط واردکنندگان به شرح زیر است:

کارخانجات تولیدکننده داخلی: ۳۰۰ دستگاه در هر مرحله

شرکت‌های حمل و نقل دارای پروانه فعالیت مجاز و معتبر سازمان راهداری: ۲۵ دستگاه در هر مرحله

واردکنندگان دارای مجوز واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت: ۲۵ دستگاه در هر مرحله

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *