رسانه اقتصاد ترابری ایران

وزارت راه و شهرسازی

چهارشنبه, 25 آبان 1401
خداحافظی قاسمی از بدنه دولت جدی‌تر شد؛

گمانه‌زنی‌ها برای انتصاب وزیر بالا گرفت/ چه کسی وزیر می‌شود؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی می‌رود و یک‌شنبه هفته آینده گزینه احتمالی از جانب رئیسی به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،‌ گویا زمزمه‌های استعفای «رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی» که هنوز هم دل در گرو نفت دارد اندک اندک رنگ و بوی گفت‌وگوی واقعی به خود گرفته است تا جایی که اعتماد آنلاین اعلام کرده است: «شنیده‌ها حاکی از این است که رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی می‌رود.»

مقامات آگاه نه‌تنها از رفتن رستم قاسمی خبر داده‌اند بلکه نکاتی را درباره انتخاب جانشین برای او افشا کرده‌اند و گفته‌اند که احتمالا مهرداد بذرپاش به جای او به مجلس معرفی می‌شود.

همچنین بر اساس شنیده‌های خبرنگار پارلمانی خبرفوری، مهرداد بذرپاش روز یکشنبه به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس معرفی خواهد شد و در صورت معرفی بذرپاش از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، نامبرده با رأی بالا از سد مجلس عبور خواهد کرد.

با وجود اینکه این خبر هنوز در حد گمانه‌زنی است اما کارشناسان و فعالان بخش خصوصی حوزه راهسازی،‌ حمل‌ونقل و حتی مسکن از احتمال این انتصاب اظهار نگرانی کرده‌اند.

گفتنی است که مهرداد بذرپاش هیچ‌گونه سابقه مرتبط با حوزه راه، ‌شهرسازی‏ و حمل‌ونقل ندارد. او یکی از افرادی است توانست در سن 27 سالگی در دولت احمدی‌نژاد از صندلی مشاور شهرداری به سمت مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا بین سال‌های 1386 تا 1388 برسد. بذرپاش که اکنون رئیس دیوان محاسبات کشور است، پیش از این قائم‌مقام مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران بوده است.

چه کسی وزیر می‌شود؟

این در حالی است که در شهریور ماه زمانی که رستم قاسمی برای گذراندن دوران نقاهت در خانه به سر می‌برد اخباری درباره رفت‌وآمد علی نیکزاد به منزل او و رایزنی برای جانشینی نیکزاد به گوش می‌رسید. علاو بر آن،  پس از برکناری سعید محمد از سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد گمانه‌زنی‌ها برای معرفی ‌او به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی افزایش یافت. علاوه بر این افراد، نام مسعود میرکاظمی و سیدمهدی هاشمی نیز مطرح شده است.

خاطرنشان می‌سازد که روز دوشنبه،‌ رستم قاسمی در مراسم افتتاح باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در واکنش به پرسش خبرنگاران درباره شایعه استعفایش هیچ پاسخی نداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *