رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل دریایی

شنبه, 18 فروردین 1403
چند روز پس از اعلام رقابت اپراتورهای چینی، سنگاپوری و اماراتی؛

عراق با امارات برای توسعه بندر فاو تفاهم‌نامه امضا کرد

گروه بنادر ابوظبی (AD Ports Group) و شرکت عمومی بنادر عراق (GCPI) تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه بندر بزرگ فاو امضا کردند. توافق آنها نشان‌دهنده تعهد دو طرف به توسعه زیرساخت‌های بندری و اقتصادی در منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، کمتر از چند روز پس از اینکه میثم الصافی، مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت حمل‌ونقل عراق از رقابت شرکت‌های چینی، سنگاپوری و اماراتی برای مدیریت و بهره‌برداری بندر فاو خبر داده و گفته بود که به‌زودی نام شریک عملیاتی خود را اعلام خواهند کرد، وب‌سایت عرب‌نیوز اعلام کرد که گروه بنادر ابوظبی و شرکت عمومی بنادر عراق (GCPI) تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه بندر بزرگ فاو امضا کردند.

به این ترتیب، گروه بنادر ابوظبی و GCPI با امضای توافق‌نامه‌ای، گامی مهم در جهت توسعه بندر بزرگ فاو، منطقه اقتصادی آن و هرگونه طرح توسعه‌ای در آینده برداشتند.

این توافق نشان‌دهنده تعهد دو طرف به توسعه زیرساخت‌های بندری و اقتصادی در منطقه است.

گروه بنادر ابوظبی و GCPI در توافق خود، علاوه بر بندر بزرگ فاو، بر سرمایه‌گذاری، مدیریت و بهره‌برداری از بنادر، مناطق اقتصادی و زیرساخت‌های مرتبط در سایر نقاط عراق نیز توافق کرده‌اند.

این توافق‌نامه با حضور مقامات عالی‌رتبه از دو کشور عراق و امارات متحده عربی در حضور السعداوی، وزیر حمل‌و‌نقل عراق؛ دکتر ثانی بن احمد آل زیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی؛ کاپیتان محمد جمعه الشامسی، مدیرعامل گروه بنادر ابوظبی (AD Ports Group)  و مهندس فرحان الفرطوسی، مدیرکل شرکت عمومی بنادر عراق به امضا رسید.

رزاق السعداوی، وزیر حمل‌و‌نقل عراق، گفت: «پروژه بندر بزرگ فاو و منطقه اقتصادی برای دولت عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و دولت عراق متعهد به اجرای این پروژه مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی در همکاری با شرکای خود در امارات متحده عربی و گروه بنادر ابوظبی است.»

مهندس فرحان محسن الفرطوسی، مدیرکل شرکت عمومی بنادر عراق نیز افزود: «با استفاده از موقعیت استراتژیک این بندر که خطوط تجاری بین شرق و غرب را به هم متصل می‌کند، فرصت‌های جدیدی برای تجارت، سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی ایجاد خواهیم کرد که به رفاه کشورمان کمک خواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *