رسانه اقتصاد ترابری ایران

انجمن‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها

دوشنبه, 8 آبان 1402
با بی‌توجهی به نامه سرگشاده انجمن‌های ریلی به رئیس‌جمهور اعلام شد:

سقوط حمل‌ونقل ریلی با انتصابات سیاسی در راه‌آهن

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در یک رشته توئیت اعلام کرد: «انتصاب سیاسی مدیران فاقد تخصص در راه‌آهن در هر دو دولت اخیر، باعث سقوط حمل ریلی، آسیب چند میلیارد دلاری به اقتصاد، افزایش تعداد و شدت سوانح ریلی، پشیمانی سرمایه‌گذاران، گریز سرمایه، فرار نخبگان و تشدید نارضایتی کارکنان بخش ریلی شده است.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران، به دنبال انتشار نامه سرگشاده انجمن‌های ریلی خطاب به رئیس‌جمهور و معاون اول او و استمداد آنها از مسئولان کشور برای نجات صنعت ریلی، اکنون رشته توئیت‌های رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نشان از آن دارد که وضعیت حمل‌ونقل ریلی کشور به اندازه‌ای بحران‌زده است که حتی ارسال و انتشار چنین نامه سرگشاده به رئیس‌جمهور و پرده‌برداری از وضعیت وخیم راه‌آهن کشور هم گره‌ای از مشکلات این صنعت باز نکرد و نتوانست دولتمردان را از خواب غفلت بیدار کند.

ماجرا از این قرار است که دکتر سبحان نظری، رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در حساب توییتری خود در یک رشته توئیت خطاب به وزیر راه ‌و شهرسازی نوشت که حدود۸۰ روز پیش، ۵ تشکل مهم حمل‌ونقل ریلی، نامه‌‌ای به‌شدت هشدارآمیز را درباره‌ شیوه‌ مدیریت آقای میعاد صالحی بر راه‌آهن تنظیم و به رئیس‌جمهور، معاول اول رئیس‌جمهور و برخی مسئولان ارسال کردند، اما متاسفانه پس از ۲ ماه، هنوز هیچ مسئولی بابت این شکایات و التجائات، با امضاکنندگان تماسی نگرفته است و به این هشدارها وقعی ننهاده است.

او این توئیت‌ها را چنین ادامه داده است که این رنج‌نامه متکی به آمار، نشان می‌دهد انتصاب سیاسی مدیران فاقد تخصص در راه‌آهن در هر ۲ دولت اخیر، باعث سقوط حمل ریلی، آسیب چند میلیارد دلاری به اقتصاد، افزایش تعداد و شدت سوانح ریلی، پشیمانی سرمایه‌گذاران، گریز سرمایه، فرار نخبگان و تشدید نارضایتی کارکنان بخش ریلی شده است.

نظری با اشاره به اینکه این «دردنامه» را ۵ تشکل بزرگ علمی و صنفی بخش ریلی کشور، به نمایندگی از صدها دانشمند و کارشناس ریلی و به نیابت از حدود ۲۰۰ شرکت خصوصی امضا کرده‌اند، نوشته است که بدیهی است نمی‌توان این تلاش جمعی را متهم به سیاسی‌کاری کرد، که حتی اگر می‌شد، تاکنون جوابیه‌ متقابلی برای آن تولید شده بود.

‏او دلیل انتشار نامه را پس از ۲ ماه این دانست که هیچ مسئولی بابت این شکایات و التجائات، با امضاکنندگان تماسی نگرفت و به این هشدارها وقعی ننهاد.  کاش در این ۸۰ روز، حداقل یک نفر از طرف مخاطبان با فرستندگان تماسی می‌گرفت و بابت ارسال و سپس انتشار نامه،‌ شماتتی می‌فرمود!

در ادامه این رشته توئیت، نظری خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشته است که خبر داریم این نامه را معاون اول رئیس‌جمهور در همان روزهای اول پس از دریافت، به جنابعالی ارجاع داده‌اند تا رسیدگی فرمایید. پس از اطلاع از این ارجاع، مدت زیادی هم منتظر ماندیم تا شما فرصت کافی برای کمینه‌سازی هزینه‌های سیاسی درمان ریشه‌ای این دردها داشته باشید.

آقای وزیر! لطفاً این نامه و پی‌گرفت‌های متعاقبش را به‌عنوان نصیحة لأئمة المسلمین و در حکم پناه آوردن «بخش خصوصی بی‌پناه ریلی» به دولت تلقی فرمایید و اراده‌ دولت را برای حذف روال ستیز راه‌آهن دولتی با بخش خصوصی ریلی، جاری سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *