رسانه اقتصاد ترابری ایران

وزارت صنعت، معدن و تجارت

سه شنبه, 1 شهریور 1401
رایزنی برای واردات خودرو با کشورهای مختلف؛

سقف قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای واردات خودرو با کشورهای مختلف رایزنی شده است، گفت: «بر اساس آیین نامه واردات خودرو که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود، سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار است.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران، امید قالیباف در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت خودرو در کوتاه‌مدت به دنبال افزایش کیفیت قطعات و در بلندمدت به فکر  پوست‌اندازی پلتفرمی هستیم، گفت: «پلتفرم خودروی اقتصادی هم تا شهریور سال آینده به تولید می‌رسد.»

او افزود: «آیین‌نامه واردات نهایی شده به زودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین برای واردات نیز با کشورهای مختلف رایزنی شده است.»

قالیباف با اشاره به اینکه هدف‌گذاری واردات هم برای کم‌درآمدها است، یادآورشد: «دو سقف ۱۰ و ۲۰ هزار دلار تعیین شده است. بنابراین خودروی وارداتی بالای ۲۰ هزار دلار نخواهیم داشت.»

خودروهای وارداتی باید استانداردها را پاس کنند

او با تاکید بر اینکه استاندارهای ۸۵ گانه و حتی بیشتر حتما باید برای خودروهای وارداتی پاس شود، گفت: «باید به این نکته توجه شود که خودروهای اقتصادی با‌کیفیت و مناسب هستند.»

به گفته قالیباف، ۵۰ درصد تقاضا در دنیا را خودروهای اقتصادی تشکیل می‌دهد و خودروسازانی که در اشل جهانی کار می‌کنند هم روی دهک ۱۰ برنامه ریزی نمی‌کنند.

مرحله سوم قرعه کشی در شهریور

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه مرحله سوم قرعه‌کشی در شهریور انجام می‌شود، گفت: «برای اجرای طرح، ابتدا عرضه و توان تولید بررسی و تجمیع و بعد بر اساس اینکه می‌توانند استانداردها را پاس کنند یا نه تصمیم گیری می‌شود. بعد مشخص شدن این موارد، تاریخ دقیق قرعه کشی اعلام خواهد شد.»

او به دستور رئیس دولت برای واگذاری خودروسازی‌ها تا شهریور اشاره و اظهار کرد: «سهام خودروسازی‌ها قیمت گذاری و  پیش‌نویس سند تکمیل شده که در هفته دولت امضا می‌شود. سپس به سرعت به دنبال اهلیت سنجی متقاضیان و واگذاری خواهیم رفت.»

قالیبفا تاکید کرد: «در حال حاضر سایپا برای واگذاری ۴۱ درصد و ایران خودرو حدود ۲۰ درصد از سهام خود اعلام واگذاری کرده، اما وزارت صمت تصمیم می‌گیرد چقدر از این سهام مصوب شود و روش واگذاری چه باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *