رسانه اقتصاد ترابری ایران

اتاق‌های بازرگانی

سه شنبه, 21 آذر 1402
سیاست یک بام و دو هوای یونان در برخورد با شرکت‌های ایرانی و ترک؛

سدهای همکاری حمل‌ونقلی ایران و یونان برچیده می‌شود

در جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران با یکی از شرکت‌های مطرح حمل‌ونقل یونانی با اعلام سیاست‌های یک بام و دو هوای یونان در برخورد با شرکت‌های حمل‌ونقلی ایران و ترکیه، طرف یونانی تاکید کرد که با مقامات کشورش رایزنی می‌کند تا بهترین شرایط برای شرکت‌های حمل‌ونقل ایرانی فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، جلسه کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران با هیئت‌ پنج نفره یکی از شرکت‌های مطرح حمل‌ونقل یونانی در حالی ابتدای این هفته برگزار شد که طرف ایرانی بر لزوم تسهیل شرایط برای شرکت‌های حمل‌ونقل ایرانی از سوی یونان تاکید کردند.

در این نشست‌ هیئت یونانی، زمینه را برای آغاز همکاری با انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران، بسیار مثبت ارزیابی و تفاهم‌نامه‌ای نیز با این انجمن امضا کرد.

در بخشی از جلسه کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران، نایب‌رئیس اول کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران از مشکلات بیمه سبز شرکت‌های ایرانی گفت و با اشاره به تمدید تحریم‌های ایران در این زمینه تا سال ۲۰۲۵ از طرف یونانی خواست برای حل این معضل با بخش خصوصی ایران و انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل همکاری کند.

در تکمیل این درخواست، نماینده اتاق کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران به وضعیت شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیه‌ای اشاره و اظهار امیدواری کرد: «با همکاری وزارت حمل‌ونقل یونان و مقامات دولتی این کشور ترتیباتی فراهم شود که شرکت‌های حمل‌ونقل ایرانی هم بتوانند با معافیت‌های مشابه شرکت‌های ترکیه‌ای یا حتی شرایط بهتر از آنان وارد این کشور شوند.»

نماینده طرف یونانی نیز در پاسخ به درخواست نایب‌رئیس اول کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران قول داد که در بازگشت به کشورش برای حل این معضل تلاش و با مقامات یونانی راهکاری برای این مشکل که به خاطر تحریم‌ها به وجود آمده، پیدا کند.

او یادآور شد: «شرکت‌های ایرانی به این تسهیلات نیاز دارند و نمی‌‌شود در این زمینه سیاست یک بام و دو هوا داشت و باید شرایط برای شرکت‌های ایرانی هم مانند شرکت‌های ترک فراهم باشد.»

در ادامه نیز طرف یونانی تاکید کرد که با مقامات کشورش رایزنی می‌کند تا بهترین شرایط برای شرکت‌های حمل‌ونقل ایرانی فراهم شود.

نماینده این شرکت‌ مطرح حمل‌ونقل یونانی تاکید کرد که هدف از این سفر برداشتن سدها و موانع همکاری بین ایران و یونان در حوزه حمل‌ونقل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *