رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 5 آبان 1400

تهران نیاز به 600 واگن و 2 هزار اتوبوس دارد

رئیس شورای شهر با بیان اینکه ناوگان حمل و نقلی تهران نیاز به۶۰۰ واگن مترو و ۲ هزار دستگاه اتوبوس دارد گفت: مسئولیت انتصابات بر عهده شخص شهردار است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،مهدی چمران درباره مسائل و مشکلات شهر تهران و ظرفیت‌های موجود توضیح داد، گفت: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری برنامه در دست اقدام خود را ارائه داد.

رئیس شورای شهر افزود: یک فوریت سیاست‌های کلی حاکم بر بودجه ۱۴۰۱ را که شورا باید تدوین و به شهرداری ابلاغ کند به تصویب رسید و در جلسات بعدی متن مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که مردم تهران شاهد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و افزایش واگن مترو خواهند بود، اظهار داشت: تلاش‌هایشان را کرده‌اند و شهردار در هیأت دولت هم پیگیر است و با برنامه‌ریزی هایی که قبلاً شده بود که ۶۰۰ واگن به مترو و ۲ هزار دستگاه اتوبوس اضافه شود به شدت در تلاش هستند.

چمران گفت: زمان خرید واگن با تحویل آن ۲ سال زمان می‌برد و نمی‌توان به فوریت این کار را کرد. برای شرایط کرونا هم توصیه می‌شود که در حمل و نقل عمومی فشرده نباشند به همین دلیل مردم از خودروی شهری استفاده می‌کنند و این ترافیک سنگین به وجود می‌آید.

رئیس شورای شهر تهران درباره هیأت انتصابات اخیر در شهرداری توضیح داد: اعضا دخالتی در انتصابات ندارند و نباید دخالت کنند و مسئولیت آن بر عهده شخص شهردار است اما مشورت کردن با اعضا خوب است، مثل شهرداران قبلی، قاعدتاً هر کسی را بگذارند عده‌ای موافق و عده‌ای مخالفند.

وی درباره اعضای هیأت انتصابات شهرداری گفت: در جلسات آینده این هیأت روش کارشان را به صورت عمومی ارائه دهند.

چمران درباره قانون عدم استخدام وابستگان سببی و نسبی گفت: وقتی مسأله‌ای قانون می‌شود باید اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *