رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

یکشنبه, 20 اسفند 1402
با اعلام انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران؛

بارگیری کامیون‌ها به آلمان متوقف شد

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های عضو و غیرعضو از اتمام اعتبار مجوزهای تردد کشور آلمان خبر داده و اعلام کرده است که از بارگیری کامیون‌های تحت پوشش خود به کشور آلمان خودداری کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران، پیرو بخشنامه دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در 7 بهمن ماه مبنی بر اینکه مجوزهای تردد (گذربرگ‌ها – دوزوله‌ها) سال 2023 قلمرو آمان تا پایان فوریه سال 2024 برابر با 10 اسفند ماه تمدید شده است. انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران نیز 10 بهمن ماه در بخشنامه‌ای این موضوع را به اطلاع شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی رساند.

علاوه بر آن انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران برای دومین بار 19 اسفندماه با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی عضو و غیرعضو اعلام کرده است که از بارگیری کامیون‌های تحت پوشش خود به کشور آلمان خودداری کنند.

در همین زمینه،‌ یک منبع آگاه در دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای گفت: «انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران بخشنامه سازمان راهداری را درباره تمدید مجوزهای تردد آلمان تا پایان ژانویه و در ادامه تا پایان فوریه به‌موقع به شرکت‌ها ابلاغ کرده است و به‌تازگی در آخرین اطلاعیه خود به‌درستی از توقف بارگیری به آلمان خبر داده است.»

او اعلام کرد: «آلمان جزء 7 کشوری است که مجوزهای تردد آن متفاوت با عرف بین‌المللی که باید تا آخر ژانویه معتبر باشند‏، تا آخر دسامبر معتبر است. به همین دلیل ما دوبار این مجوزها را تا پایان ژانویه و فوریه تمدید کردیم.»

او اظهار کرد: «طرف آلمانی مجوزهای تردد را هنوز برای بار سوم تمدید نکرده است. با این حال، تحویل آن از طریق دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و از مجاری دیپلماتیک به‌صورت عاجل در دست پیگیری است.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *