رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

جمعه, 18 آذر 1401
برای دستیابی به شرایط بهتر انجام شده است؛

اعتصاب در 15 فرودگاه آمریکا

کارکنان حاضر در اعتصابات فرودگاه‌های آمریکا خواستار تصویب قانون «شغل خوب برای فرودگاه‌های خوب» هستند که به موجب آن، یک پایه حقوق 15 ساعتی و امتیازاتی مثل مرخصی باحقوق، تعطیلات، بهداشت و دیگر مزایا برای آنان لحاظ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،  به نقل از اسپوتنیک، کارکنان 15 فرودگاه در سراسر آمریکا از جمله در نیویورک، دالاس، واشنگتن دی سی، لس آنجلس، و دیگر شهر‌ها در داخل محل فرودگاه دست به اعتصاب زدند.

افراد حاضر در اعتصاب خواستار آن هستند که کنگره این کشور قانون موسوم به «شغل خوب برای فرودگاه‌های خوب» را تصویب کند که به موجب آن، یک حقوق پایه و مزایای بیشتر نصیب آنان خواهد شد.

کارکنان سه فرودگاه عمده آمریکا، شامل فرودگاه بین المللی لوگان در بوستون، فرودگاه بین المللی اوهر در شیکاگو، و فرودگاه بین المللی لیبرتی در نیوجرسی رسما اعتصاب کردند.

این اعتصابات قرار بود 24 ساعت ادامه یابد و از صبح پنجشنبه به وقت محلی آغاز شد.

لازم به ذکر است که بیش از 144 هزار نفر در صنعت فرودگاهی در آمریکا استخدام هستند و در صورت محاسبه مالکان امتیاز، نهاد‌های دولتی و دیگر شرکت‌هایی که در فرودگاه‌ها کار می‌کنند، این رقم بسیار بیشتر خواهد شد.

در صورت تصویب قانون درخواستی این کارکنان، یک پایه حقوق 15 ساعتی و امتیازاتی نظیر مرخصی باحقوق، تعطیلات، بهداشت و دیگر مزایا برای آنان در نظر خواهند گرفت.

جمعی از کارکنان حامی این قانون روز پنجشنبه در محل ساختمان کنگره آمریکا اجتماع کردند و چاک شومر رئیس حزب اکثریت در سنای این کشور و چهار نماینده دیگر این نهاد که این لایحه را به سنا عرضه کرده بودند، به آنان پیوستند.

اعتصاب‌کنندگان به رفتار شرکت سوئیسپورت اینترنشنال که مستقیماً در استخدام آن هستند، اعتراض دارند و می‌گویند از شرایط کاری غیرمنصفانه و غیرایمن و حقوق کم رنج می‌برند، اما این شرکت منکر شرایط غیرایمن است ضمن این که می‌گوید حقوق‌های این شرکت رقابتی است.

یادآور می‌شود، در انگلیس هم قرار است کارکنان از روز 23 دسامبر تا 26 دسامبر و از 28 دسامبر تا شب سال نو دست از کار بکشند. این اعتصابات در 6 فرودگاه‌ لندن، گتویک، منچستر، بیرمنگام، کاردیف و گلاسکو برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *