رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 1 تیر 1401
سه‌چرخه ریکشا متحول می‌شود؛

طوفان آئودی بر پیکر سه‌چرخه‌های هندی

آئودی در همکاری با شرکت نونام تلاش دارد تا سه‌چرخه ریکشای هندی را از آن ظاهر سنتی و نه‌چندان زیبا دور و به‌نوعی درگیر طوفان فناوری کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،‌ آئودی با مشارکت شرکت نوپای آلمانی-هندی نونام (Nunam) به دنبال بازیافت باتری خودروهای الکتریکی خود است‏، به همین منظور، ماژول‌های ساخته شده با باتری‌های ولتاژ بالا را که قابلیت استفاده مجدد پس از پایان عمرشان و زندگی دوباره دارند، بررسی می‌کنند.

شرکت نونام طی همکاری با تیمی آموزشی در سایت نکارسولم آئودی، سه نمونه اولیه ریکشای الکتریکی (نوعی وسیله نقلیه سه‌چرخه) را توسعه داده است. این شرکت نوپای غیرانتفاعی مستقر در برلین آلمان و بنگلور هند، توسط بنیاد محیط‌زیستی آئودی تامین مالی می‌شود و این نخستین پروژه مشترک بین آئودی آگ، بنیاد محیط‌زیستی آئودی و شرکت نونام است.

به گزارش عصر ایران، پرودیپ چاترجی، بنیانگذار نونام گفته است که باتری‌های قدیمی هنوز هم در صورت استفاده مناسب قدرتمند هستند و می‌توانند به شهروندان هندی در موقعیت‌های چالش‌برانگیز زندگی برای کسب درآمد و کسب استقلال اقتصادی به روشی پایدار کمک کنند. «ریکشای الکتریکی» ساخته شده توسط نونام که از باتری‌های دست دوم نیرو می‌گیرند، قرار است در اوایل سال 2023 و در یک پروژه آزمایشی روانه جاده‌های هند شوند.

ریکشای الکتریکی به‌طور خاص به زنان در فروش بی‌واسطه کالای خود در بازار کمک می‌کند.

رانندگان ریکشا وسایل نقلیه خود را عمدتا با نیروی دریافتی از شبکه سراسری برق شارژ می‌کنند که برای تولید آن بیشتر از نیروگاه‌های ذغال‌سوز استفاده می‌شود. نونام قصد دارد این مشکل را از طریق شارژ ریکشای الکتریکی با نیروی حاصل از ایستگاه های شارژ خورشیدی حل کند. هند به‌طور معمول در تمام طول سال به آفتاب فراوان دسترسی دارد و پنل های خورشیدی روی سقف این ایستگاه های شارژ قرار می‌گیرند.

نونام بر عملکرد و دامنه حرکت ریکشای الکتریکی نظارت دارد و تمام داده‌های جمع‌آوری شده را در بستری منبع باز در دسترس مقلدان بالقوه قرار می دهد. در واقع، تقلید به‌طور صریح تشویق می‌شود.

به گفته تیم توسعه دهنده ریکشای الکتریکی، باتری پس از طی کردن عمر خود در خودرو آئودی و سپس در ریکشا، لزوما به پایان مسیر خود نمی‌رسد. در گام سوم، باقیمانده نیروی باتری ممکن است برای کاربردهای ثابت مانند روشنایی ال‌ئی‌دی استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *