رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 2 خرداد 1401

توافقات مرز میلک هنوز اجرایی نشده است

هشتمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی روز گذشته به تاریخ ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور تمام اعضای هیئت مدیره و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی ، علی رغم توافقاتی که در استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص مشکلات مرز میلک شد،  با وجود قبول هزینه های درخواستی نهاد مرزی همچون اسکان نمایندگان و…، هنوزهیچ کدام از توافقات اجرا نشده است.

گفتنی است با توجه به این که این توافقات در جهت روان‌سازی ترانزیت با نظر معاونت استانداری سیستان  و بلوچستان تصویب شده، منتظر اجرایی‌شدن توافقات هستیم.

 

اصلاح قانون قاچاق کالا و ارز

درابتدای جلسه، نامه ارسالی از دبیرخانه استانی کمیته حمایت از کسب و کار پیرامون اصلاح قانون قاچاق کالا و ارز قرائت و مقرر گردید پیشنهادات انجمن از جمله گنجاندن ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی در قانون جدید و .. تنظیم و ارسال گردد.

در ادامه‌ نامه ارسالی گمرک استان خراسان مبنی بر افزایش نرخ تعرفه های انجام خدمات انبارهای عمومی پس از توافق صورت گرفته با انجمن قرائت و مقرر گردید به کلیه شرکت‌ها بخشنامه شود.

همچنین نامه ارسالی از دفتر ترانزیت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر استعلام نظر در مورد موافقتنامه ایجاد شرایط مساعد حمل‌ونقل جاده‌ای در سازمان همکاری شانگهای قرائت و مقرر گردید پس از مطالعه موافقتنامه ارسالی پیشنهادات انجمن ارسال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *