رسانه اقتصاد ترابری ایران

جمعه, 10 تیر 1401

اقدامات فرودگاه دبی برای تعطیلات عید قربان

فرودگاه دبی خود را برای پذیرش 2.4 میلیون مسافر در ایام تعطیلات عید قربان آماده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده توسط مدیریت فرودگاه دبی، مقرر است بالغ بر ۲ میلیون نفر گردشگر در تعطیلات عید قربان از طریق فرودگاه دبی وارد کشور امارات متحده عربی شوند .

فرودگاه‌ دبی به مسافران هشدار داده است که در دو هفته آینده به دلیل تعطیلی مدارس در تابستان و تعطیلات عید قربان به‌شدت شلوغ خواهد شد.
در این اطلاعیه گفته شده است که انتظار می‌رود حدود 2.4 میلیون مسافر بین 24 ژوئن تا 4 جولای از فرودگاه دبی عبور کنند که میانگین تردد روزانه آن به 214000 مسافر می‌رسد. انتظار می‌رود که 2 جولای شلوغ‌ترین روز با ترافیک روزانه بیش از 235000 مسافر باشد. تعداد مسافران مشابهی در فرودگاه در آخر هفته عید قربان 8 و 9 جولای پیش‌بینی می‌شود.

در حالی که فرودگاه‌های دبی در حال همکاری نزدیک با خطوط هوایی، مقامات کنترلی و شرکای تجاری و خدماتی برای اطمینان از تجربه یکنواخت فرودگاهی برای مسافران از مسیر تا دروازه‌های سوار شدن هستند، اپراتور از مسافران خواسته است تا چند نکته ساده را برای غلبه بر عجله تعطیلات دنبال کنند.

1- از آخرین قوانین سفر برای مقصدی که به آن سفر می‌کنید آگاه باشید و قبل از رسیدن به فرودگاه اطمینان حاصل کنید که همه مدارک لازم با اعتبار لازم را در اختیار دارید.

2- برای کسانی که با خانواده سفر می‌کنند، کودکان بالای 12 سال می‌توانند از دروازه‌های هوشمند برای سرعت بخشیدن به روند کنترل پاسپورت استفاده کنند.

3- اگر از ترمینال 1 پرواز می‌کنید، زودتر از 3 ساعت قبل از حرکت به فرودگاه برسید. برای صرفه‌جویی در زمان، در هر کجا که در دسترس است، از بررسی آنلاین استفاده کنید.

4- کسانی که از ترمینال 3 سفر می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات راحت و راحت چک‌این زودهنگام و سلف‌سرویس امارات استفاده کنند.

5- وزن کردن چمدان در خانه، بررسی اسناد از قبل و آمادگی برای بررسی های امنیتی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان زیادی در فرودگاه شود.

6- برای رفت و آمد به فرودگاه از مترو دبی استفاده کنید. ساعت کار مترو در تعطیلات عید تمدید شد.
7- به دوستان و خانواده‌ها توصیه می‌شود که از پارکینگ‌های تعیین شده فرودگاه یا خدمات خدمتکاران برای پذیرایی از مهمانان خود در آسایش استفاده کنند زیرا دسترسی به محوطه ورودی ترمینال 3 محدود به حمل‌و‌نقل عمومی و سایر وسایل نقلیه مجاز است.

8- مسافران پس از حضور در فرودگاه می‌توانند از مجموعه کاملی از امکانات فرودگاه دبی از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌های بدون مالیات و سالن‌های استراحت برای استراحت قبل از پرواز لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *