رسانه اقتصاد ترابری ایران

انجمن‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها

جمعه, 29 اردیبهشت 1402
انتظار برای خرید بلیت مسیرهای پرتردد بیشتر می‌شود؛

اعتراض انجمن شرکت‌های هواپیمایی به افزایش نرخ بلیت

پس از اعلام افزایش 29 درصدی نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که این انجمن نسبت به افزایش ۲۹ درصدی نرخ بلیت اعتراض دارد.

به گزارش پایگاه خبری  ترابران، به‌دنبال درخواست شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر افزایش 100 درصدی بلیت هواپیما، سرانجام بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای  مختلف با افزایش 29 درصدی تعیین و جدول نرخ پایه همه مسیرهای هوایی اعلام شد اما باز هم رضایت شرکت‌های هواپیمایی را در بر نداشت.

گفتنی است؛ پیش از این معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری خبر داده بود که نرخ نهایی بلیت هواپیما تا پایان اردیبهشت اعلام خواهد شد و اظهار امیدواری کرده بود که با این افزایش بخشی از مطالبات ایرلاین‌ها پاسخ داده شود تا به شرایط عادی بازگردند.

این در حالی است که مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی که در گذشته افزایش 100 درصدی نرخ بلیت هواپیما را غیرممکن خوانده بود، گفته است که افزایش 29 درصدی نرخ بلیت هواپیما توان حل مشکلات این صنعت را ندارد بنابراین هیچ گونه ارتقای کیفیت در این زمینه خدمات نخواهیم داشت.

اسعدی سامانی با بیان اعتراض انجمن شرکت‌های هواپیمایی نسبت به افزایش 29 درصدی نرخ بلیت هواپیما، گفت: «بر اساس قانون باید آزادسازی نرخ صورت گیرد و دولت نباید در نرخ‌گذاری دخالت کند بلکه فقط باید نظارت داشته باشد.»

او با اظهار نگرانی نسبت به افزایش مهاجرت خلبان‌ها با این وضعیت افزود: «بدون نظرخواهی از فعالان صنعت و بدون کار کارشناسی بلیت را 29 درصد افزایش دادند در حالی که این میزان افزایش قیمت، هیچ مشکلی از صنعت را حل نمی‌کند.»

به گفته دبیر انجمن شرکت‌ها هواپیمایی؛ این تصمیم بدون حضور ذی‌نفعان صنعت اتخاذ شده است و مشخص نیست که با چه فرمولی این نرخ تعیین شده است.

او با انتقاد از بی‌ارادگی دولت در رفع مشکلات و بحران‌‌های صنعت هوانوردی از افزایش دوره انتظار برای خرید بلیت در مسیرهای پرتردد خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *