رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

یکشنبه, 21 اسفند 1401
وزیر جوان راه و شهرسازی به کتب مدیریت نگاهی بیفکند؛

مسئله این است؛ «کار هوشمندانه یا تلاش سرسختانه»؟!

گویا وزیر جوان راه و شهرسازی فرودگاه‌ها را کارگاه‌ها و مزارعی در قرون وسطی می‌داند که مدیران فرودگاهی را به استراحت کمتر و تلاش بیشتر برای ملموس شدن کیفیت خدمات توصیه می‌کند، در حالی‌که سال‌هاست اداره هوشمندانه و استفاده از فناوری‌های نوین رمز توسعه فرودگاه‌ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، در روزهای گذشته، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفته بود که فرودگاه بستری برای قضاوت درباره کل کشور است، بنابراین مدیران فرودگاهی باید در ایام عید استراحت کمتر و تلاش مضاعفی داشته باشند تا مردم توسعه فرودگاه‌ها و بهبود کیفیت خدمات را لمس کنند.

به دنبال این اظهارنظر وزیر جوان، محمدسعید شرفی، کارشناس حقوق بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی در یادداشتی برای پایگاه خبری ترابران چنین نوشت:

در خبرها خواندم  که وزیر جوان راه و شهرسازی، مدیران فرودگاهی را به استراحت کمتر و تلاش بیشتر توصیه کرده‌اند تا مردم توسعه فرودگاهی و کیفیت خدمات را لمس کنند. از گفتمان ایشان چند نکته قابل تامل است:

اول اینکه گویا عزیزان مرتبط با وزیر محترم تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران فرودگاهی را به‌گونه‌ای منعکس کرده‌اند که ایشان خواستار تلاش مضاعف و استراحت کمتر این عزیزان است، جای دارد که مدیریت کلان شرکت فرودگاه‌ها تلاش مضاعفی در جهت تنویر افکار و تغییر تصویر ذهنی ایشان به‌عمل آورند.

نکته دوم این است که در زمینه توسعه هر چه تا به‌حال انجام شده، قطعا ناکافی بوده است و در زمینه کیفیت خدمات ناکارآمد بوده‌ایم، شاهد این مدعا هم عدم رضایت مسافران، شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و حتی دولتمردان کشور از وضعیت زیرساخت‌ها است؛ بنابراین با پروپاگاندای رسانه‌ای و استراحت کمتر بهبودی در لمس توسعه و کیفیت خدمات محقق نخواهد شد.

نکته سوم و مهم‌تر رویکرد جناب وزیر به مدیریت فرودگاهی یعنی کار بیشتر و استراحت کمتر است. گویا فرودگاه‌ها کارگاه‌ها و مزارعی در قرون وسطی هستند، در حالی‌که امروزه موضوع اداره هوشمندانه فرودگاه‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین موضوع جدیدی نیست. با این حال، ظاهرا این فناوری‌ها تا کنون برای جناب وزیر جوان معرفی نشده است.

آقای وزیر اگر بنا بر کار بیشتر و استراحت کمتر استوار باشد، پس باید مدیر فرودگاه استانبول زندگی را تعطیل کرده و حضور شبانه‌روزی در دفتر کار و ترمینال فرودگاه روی آورد؛ یا اینکه مدیر فرودگاه دبی دست از خواب شبانه شسته و با ظاهری فرتوت و روانی پریشان به مدیریت این ابرفرودگاه پردازد.

بدانید و آگاه باشید که سال‌هاست در دنیا پاسخ مسئله «هوشمندانه کار کردن یا سخت کارکردن» ارائه شده است، بد نیست به کتب مدیریت نگاهی بکنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *