رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 4 آبان 1400

لزوم تشکیل قرارگاه عملیاتی حمل و نقل درون شهری

مدیرعامل اتحادیه سراسری اتوبوس رانی درون شهری با تاکید بر شرایط ویژه اتوبوس های درون شهری در بحران کرونا، تشکیل قرارگاه عملیاتی حمل و نقل درون شهری در دوره بحران را خواستار شد و گفت: مسئولان دولتی، شورای شهر، شهرداری و حمل و نقل برای تشکیل این قرارگاه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران ، سید جمال علی الحسینی مدیرعامل اتحادیه سراسری اتوبوس رانی درون شهری با بیان این مطلب، ابراز داشت: در سطح کشور و عمدتا کلان شهرها به دلیل عدم اهتمام ملی و حمایت دولت و ضعف مدیریت همچنین دخالت به جای نظارت بر فعالیت های بخش خصوصی حمل و نقل درون شهری، شاهد نابسامانی و مدیریت های چندگانه غیراصولی به تبع آن اثرات منفی در خدمت رسانی به شهروندان هستیم.

علی الحسینی ادامه داد: در این شرایط بحرانی کرونا که اثرات مخرب بر تمام فعالیت ها به خصوص حمل و نقل درون شهری گذاشته است، تشکیل یک مدیریت جهادی با بهره مندی از فعالان بخش تعاونی های حمل و نقل، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که متاسفانه مغفول مانده است.

وی ابراز داشت: این قرارگاه توسط از یک مدیریت واحد در دوران کرونا با حضور کارشناسان و متخصصان و متولیان حوزه تعاون و بخش خصوصی خواهد بود که باید تصدی گری مدیریت بخش حمل و نقل از بخش دولتی به بخش خصوصی با نظارت بر رعایت قوانین بالادستی، صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که در وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، کارگروه ها و ستادهای بحران تشکیل می شود، با توجه به اهمیت نقش حمل و نقل درون شهری در دوران کرونا، باید ستادی عملیاتی در این خصوص تشکیل شود و خدمت رسانی و حفظ سلامت شهروندان در اولویت قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب دکتر زاکانی توسط شورای اسلامی تهران یادآورشد: تعاونیهای حمل ونقل در تهران آماده مشارکت و ارائه توانمندیها و تعامل و همکاری جهت برون رفت از مشکلات موجود هستند. وی همچنین اظهار داشت ؛ معتقدم ادامه روشهای گذشته، مشکلات متعدد حمل ونقل را کاهش نخواهد داد .

 

منبع خبر:پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *