رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 24 اسفند 1400

در حال تقویت لجستیک هلال‌احمر هستیم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در هلال احمر برنامه‌هایمان را در چهار محور دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: تاکنون هر جا که بودم کارم از نوع فعالیت های خدمت رسانی و کاهش آلام مردم بوده است.

وی ادامه داد: ما برنامه هایمان را در ۴ محور ارائه داده ایم.نخست محور امداد و نجات و تغییرات اقلیمی و محور دوم بیانیه گام دوم انقلاب بود. محور سوم تدارکات پزشکی و بهداشت و درمان بود و محور چهارم موضوعات مرتبط با اقدامات بین المللی ما بود.

وی ادامه داد: زمانی که وارد جمعیت شدم با چند حادثه از جمله زلزله و سیل همراه شدیم. در سیل اخیر در جنوب کشور ۲۸ استان متاثر ازحوادث جوی شد و ۴ استان درگیر سیل سنگینی شدند و افراد کم برخوردار در این مناطق درگیر و گرفتار سیل شدند.

کولیوند با بیان اینکه همه سازمان‌های ما در حال آماده باش بودند، تصریح کرد: در همین ایام سیل ما تلاش کردیم اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تلفات انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در چابهار بود ما بزرگترین محموله امدادی را به این منطقه ارسال کردیم. همه دستگاهها در این زمینه نیز با ما همکاری داشتند و این امر باعث شد که مردم اعتماد شان به هلال افزایش پیدا کرده و سرمایه اجتماعی هلال احمر بالا برود.

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین سرمایه های نظام همین افرادی هستند که در مناطق محروم جنوب شرق کشور هستند. این افراد بسیار کم توقع و قانع بودند.

کولیوند در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی در خصوص امدادرسانی ها صورت گرفته است، گفت: در همین مدت دوبار غرب کشور نیز با مشکل بوران، برف و سرمای شدید مواجه شدیم که داوطلبان و نیروهای هلال احمر با تمام توان در این مدت خدمت رسانی کردند.

وی تصریح کرد: در حال تقویت لجستیک هلال احمر هستیم، خیلی وقت است که آمبولانس و خودروهای امدادی تهیه نشده است در سال ۱۴۰۱ هم ناوگان را نوسازی و هم بهسازی خواهیم کرد همچنین آموزش های نیروها نیز تخصصی تر خواهد شد هچنین سیستم امدادهوایی را نیز تقویت خواهیم کرد. یک برنامه جامع امداد و نجات نیز تدوین شده است.

او درباره حوزه جوانان هلال احمر گفت: ما در این زمینه به دنبال تحقق اهداف بیانیه گام دوم هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: طرح یاس با همکاری کمیته برای خانم های بیش از سی سال که مجرد هستند اجرا می شود. تا امروز ۱۲ هزار نفر شناسایی و به آنها آموزش لازم داده شده و از تحت پوشش کمیته نیز خارج شده اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۲۰ منطقه در سازمان داوطلبان شناسایی شده و با همکاری دیگر سازمان‌های حمایتی برای کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی ادامه داد: کانون های مختلفی نیز در حوزه سازمان جوانان در حال انجام است. همچنین با همکاری بخش بین الملل برنامه ای برای معرفی شهید سلیمانی در سطح بین المللی داریم. همچنین طرح چلچراغ نیز در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *