رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 30 خرداد 1401

تلاش یونان برای آزادسازی نفتکش‌هایش

به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه، دولت یونان تلاش کرده مستندات خود را برای طی کردن فرآیند آزادسازی نفتکش‌های خود از طریق وکلا آماده کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری‏، با اشاره به روند آزادسازی نفتکش‌های یونانی، اظهار کرد: «مراحل قضائی نفتکش‌های یونانی در محل طی می‌شود و برای این امر، دولت یونان تلاش کرده مستندات خود را برای طی کردن فرآیند آزادسازی کشتی‌ها از طریق وکلا آماده کند.»

او ضمن توصیه به دولت یونان مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای آزادسازی کشتی‌ها، ادامه داد: «اطمینان دارم که دولت یونان روند کاری خود را مسیر قانونی و قضایی طی خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: «امیدوارم در عمل شاهد آزادسازی محموله نفت متعلق به مردم ایران باشیم و مسیری که پیش خواهد رفت حفظ روابط دوجانبه و مصون بودن از عامل سوم(ایالات متحده) است.»

یادآور می‌شود، جمعه ۶ خردادماه ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل تخلفات صورت گرفته در آب‌های نیلگون خلیج فارس توقیف شد. یکی از از این نفتکش‌ها در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند.

گفتنی است؛ اقدام ایران پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست از این کشور برای خودداری از راهزنی دریایی صورت گرفت.

سازمان بنادر و دریانوردی نیز به‌عنوان مرجع حاکمیت دریایی ایران 15 خرداد ماه در بیانیه‌ای ضمن تشریح‌ آخرین وضعیت ۲ نفتکش یونانی توقیف‌شده در آب‌های خلیج‌فارس اعلام کرد که همه خدمه این ۲ نفتکش در سلامت کامل جسمی و روحی قرار دارند و ارتباط تلفنی آنها با خانواده‌هایشان تسهیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *