رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 4 دی 1400
مدیر مهندسی مجتمع صنعتی پیلسان در گفت و گو با«ترابران»:

چینی ها، از آب گل آلود صنعت ایران سود می برند

مدیر مهندسی مجتمع صنعتی پیلسان با بیان اینکه نبود یکپارچگی داخلی مشکلات صنعت را چند برابر می‌کند، خاطرنشان کرد: از آب گل آلود صنعت کشورمان ، چینی ها نهایت استفاده را می برند.

امیر برکاتی گفت: پیلسان در سه عرصه تولید و مونتاژ کشنده ها، نیمه تریلر و در حوزه بازرگانی، وارادات تایر فعالیت می کند، کشنده های پیلسان نیز تحت لیسانس «مان» آلمان تولید می شوند.

وی با اشاره به اینکه تولید تریلر و نیمه تریلرهای سه محور شامل نیمه تریلرهای کفی، کمپرسی ، یخچالی ، تیغه کانتینربر ، تیغه لبه دار و چادری انجام می شود، اظهار کرد : در حوزه بازرگانی نیز واردات تایر خودروهای سنگین و نیمه سنگین توسط مجتمع صنعتی پیلسان برای بخشی از محصولات  تولیدی خود و گروه صنعتی ماموت و رفع نیازهای صنعت حمل و نقل کشور انجام می گیرد.

مدیر مهندسی مجتمع صنعتی پیلسان افزود : شرکت پیلسان نماینده رسمی لاستیک های بریجستون ژاپن بوده است  که به دلیل تحریم ها، همکاری ها با این شرکت ژاپنی کاهش یافته و به ناچار با برندهای چینی و کره ای کار می کنیم که امیدواریم با رفع تحریم ها بتوانیم با برندهای معتبر و معروف همکاری کنیم .

وی با بیان اینکه قطع ارتباط علمی و دانشی ما با کشورهای بزرگ و کمپانی های برجسته از جمله تاثیرات تحریم ها بوده که آسیب های سنگینی به حوزه علمی وارد کرده است، تصریح کرد : مسدود شدن تبادلات مالی از دیگر ضربه های سنگین تحریم بود که متاسفانه باعث ایجاد واسطه و در نهایت افزایش قیمت تمام شده محصولات می شود که تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده و سطح رضایتمندی مشتریان دارد .

برکاتی، تحریم ها و بحث سیاسی ، مشکلات نقل و انتقالات مالی و نیز کاربرد دوگانه برخی از تکنولوژی ها را که کمپانی های معتبر تمایلی به ارائه ندارند، از جمله مهمترین مشکلات این حوزه عنوان کرد و یادآور شد : ما هم به عنوان خودروساز تمایل داریم که همواره محصولات با کیفیت و در کلاس جهانی ارائه دهیم که امیدواریم با ایجاد تعاملات با دنیای بیرون بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم .

وی در ادامه تعامل بیشتر و بهتر با جهان خارج را راه حل برون رفت از مشکلات دانست و یادآور شد: در صورت بهبود روابط و افزایش تعاملات ،همچون گذشته مهندسین صنعت ما برای گذراندن دوره های آموزشی به مراکز تحقیقاتی و علمی خارج از کشور اعزام شده و با علم روز آشنا می شوند چرا که در حال حاضر از تکنولوژی های روز دنیا دور هستیم .

مدیر مهندسی مجتمع صنعتی پیلسان با تاکید به اینکه از آب گل آلود صنعت کشورمان، چینی ها نهایت استفاده را می برند، خاطرنشان کرد : تولیدکنندگان داخلی باید در کنار هم و با یکپارچگی، همدلی و مساعدت مسئولان نظام بتوانند موانع پیش روی صنعت را برطرف نمایند تا شاهد شکوفایی بیشتر صنعت کشور در تمام زمینه ها باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *