رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

شنبه, 10 دی 1401
با خروج از ناوگان ترکیش ایرلاین انجام شد‎؛

ورود 4 فروند ایرباس 22 ساله به ناوگان کشور

چهار فروند هواپیمای ایرباس 340 که از ناوگان ترکیش ایرلاین خارج شده بود پس از 4 سال در آشیانه بودن، وارد ناوگان ایران شد. به نظر می‌رسد عمر این هواپیما بین 22 تا 26 سال است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل از ورود 4 فروند هواپیمای ایرباش 340 به کشور خبرداد و گفت: «این هواپیماها به‌زودی وارد ناوگان هوایی کشور می‌شوند.»

هرچند خوشخو درباره جزئیات این اتفاق توضیحی نداد اما علت این خرید را حمایت و تامین ناوگان هوایی کشور دانست و افزود: «تداوم تامین ناوگان هوایی در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.»

گفتنی است؛ محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور اواخر ماه گذشته از خرید هواپیما در۱۵ ماه اخیر خبر داده و در پاسخ به پرسشی درباره تعداد این هواپیماها گفته بود: «بنا نداریم تعداد را اعلام کنیم، اما تعداد بسیار زیادی انواع هواپیما و بالگرد وارد کشور شده است.»

یادآور می‌شود که چهار فروند هواپیمای ایرباس A340-300 که به نظر می‌رسید از فرودگاه بین‌المللی تامبو در ژوهانسبورگ به مقصد ازبکستان در حرکت باشند، پس از ناپدیدشدن از روی رادار بر فراز ایران، در فرودگاه بین‌المللی امام در تهران به زمین نشستند.

نوسازی ناوگان با هواپیماهای 22 تا 26 ساله

براساس گزارش یورونیوز، هواپیماهای خریداری شده قبل از این در مالکیت ترکیش ایرلاین بوده که در سال‌های 2018 و 2019 میلادی از ناوگان این شرکت خارج شدند. پس از آن شرکتی هنگ‌کنگی به نام «آورو گلوبال» مالکیت انحصاری این هواپیماها را بر عهده داشته و طی چند سال گذشته، آنها در فرودگاه ژوهانسبورگ در آشیانه بودند.

لازم به ذکر است که تا همین اواخر تقریباً نشانه‌ای از فعالیت آنها وجود نداشت تا اینکه با کدهایی جدید در بورکینافاسو به ثبت رسیدند و با این کدهای هوایی پروازهای خود را ازسر گرفتند. همگی آنها بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ میلادی تولید شده‌اند و عمری بین ۲۲ تا ۲۶ سال دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *