رسانه اقتصاد ترابری ایران

دسته‌بندی نشده

یکشنبه, 6 شهریور 1401

شماره 199 ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 199 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری) در شهریور ماه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، شماره 199 ماهنامه ترابران با عنوان «سردرگمی!» در شهریور ماه منتشر شد. گزارش اصلی این شماره از ترابران مشکلات مدیریتی و ساختاری نهاد عظیمی به نام راه‌آهن را در میزگردی بر بستر کلاب‌هاوس با حضور کارشناسان برجسته‌ای همچون دکتر سبحان نظری،‌ دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته؛ مهندس علیرضا عجمیان، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار،‌ مهندس سعید قصابیان،‌ کارشناس حمل‌ونقل ریلی و مهندس عباس قربانعلی‌بیک، کارشناس ارشد حمل‌ونقل ریلی بررسی شد و نشان داد که راه‌آهن در چنبره مشکلات مدیریتی و ساختاری قرار گرفته است. در این جلسه، راهکارهایی برای رهایی این نهاد از مشکلات مدیریتی و ساختاری ارائه شد که به‌صورت تفصیلی در گزارش اصلی آمده است.

در گزارش دیگر، ‌با تیتر «… از بهارش پیداست!» عملکرد بخش ریلی کشور در نخستین فصل سال ارزیابی شده است.

در بخش زیرساخت‌ها،‌ مهندس خدایار خاشع،‌ دبیرکمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها در گفت‌وگو با ترابران دو موضوع تعلیق افزایش نرخ عوارض آزادراهی و مکلف شدن وزرات راه و شهرسازی را به ارائه بسته پیشنهادی برای جذب سرمایه‌گذاری که حکم جمع ضدین را دارد‏‌‎‏‌، بررسی کرده و دلایل فرار سرمایه‌گذار را از ساخت آزادراه برشمرده است. این مصاحبه با تیتر «یا راه نمی‌دانی یا نامه نمی‌خوانی!» تقدیم شده است.

در گزارش دیگری از این شماره، ‌خبرنگار ترابران در مطلبی با تیتر «نفس‌های آخر!» از بحران فراگیر در شرکت‌های فنی-مهندسی در بخش ساخت‌وساز خبر می‌دهد.

«خواب پریشان جامعیت» نیز مطلبی حاصل از گفت‌وگوی ترابران با سیدعلی‌رضا سیدوکیلی، ‌عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی درباره طرح جامع حمل‌ونقل است.

در بخش ترابرای هوایی این شماره از ترابران، در یک مطلب،‌ وضعیت ناوگان هوایی کشور در حوزه تجهیزات الکترونیک در گفت‌وگو با مهندس حسن حبشی‌زاده، متخصص الکترونیک هواپیما بررسی شده که حاصل آن در گزارشی با تیتر «متخصص داریم؛ ‌استخدام نداریم!» منتشر شده است. همچنین گزارشگر ترابران در گزارشی با تیتر «تحرک سینه‌خیز!» به گفت‌وگو با کاپیتان محمد نوروزی پرداخته و نشان می‌دهد که ‌صنعت هلیکوپتری غیرنظامی ایران بر اثر تحریم‌ها و ضعف مالی سازمان‌های دولتی با ناوگانی که نصف آنها زمین‌گیر است، ‌ادامه می‌شود.

در بخش کسب‌و‌کار نیز، ترابران یک گزارش کامل مربوط به افشاگری‌های سیاسی درباره اوبر با تیتر‌«راندن در میانه رسوایی‌ها» دارد.

«در بستر مرگ» نیز گزارش جامع ترابران درباره وضعیت تالاب‌های کشور حاصل از مصاحبه با آرزو اشرفی‌زاده،‌ مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط‌زیست و مهری اثنی‌عشری،‌ مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران است.

در بخش دیگری از محیط‌زیست، گزارشی با تیتر «جایزه‌ای برای بقای سیاره» درباره روند امیدوارکننده بازارهای کربن  و گزارشی با تیتر «جایی برای پیرها نیست!» درباره قوانین جدید هندوستان برای محدودیت تردد خودروهای فرسوده خواهید خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *