رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل دریایی

پنجشنبه, 3 شهریور 1401
در بخش عملیات کانتینری ثبت شد؛

رکوردهای جدید بندر هوستون در سال 2022

بندر هوستون توانست رکورد عملیات کانتینری خود را در ماه جولای امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بشکند و ششمین ماه افزایش دو رقمی سال جاری میلادی را در کارنامه خود رقم بزند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از پورت تکنولوژی، حجم کل عملکرد کانتینری در بندر هوستون در ماه جولای حدود 328498  TEUبوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است و برای چهارمین ماه در سال جاری این بندر در بخش عملیات کانتینری رکورد ثبت کرد.

ظرفیت کانتینری این بندر تا به امروز به 2.2 میلیون TEU رسیده است که 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در جولای سال جاری، کانتینرهای وارداتی بارگیری شده در بندر هوستون 17 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش یافت و به 159881 TEU رسید. صادرات بارگیری شده در ماه به 102644 TEU رسید که حاکی از افزایش 36 درصدی است.

همچنین واردات کانتینری  این بندر از آسیا در نیمه اول سال 2022 در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

راجر گونتر، مدیر اجرایی بندر هوستون، گفت: «این بندر با ارائه فضای پس‌کرانه بیشتر، تجهیزات بیشتر و ساعات خدمات بیشتر به مشتریان خود به ظرفیت‌سازی و سازگاری با بازار ادامه می‌دهد.»

به گفته مدیر اجرای بندر هوستون، ما تغییرات و پیشرفت‌های بندر را به مشتریان خود اعلام و با شرکای خود در ILA  کار می‌کنیم تا با وجود حجم فوق‌العاده، سیالیت محموله را حفظ کنیم.

راجر گونتر گفت: «مهم‌ترین دغدغه ما این است که واردکنندگان به‌سرعت کانتینرهای خود را تخلیه کنند تا فضا باز شود.»

مجموع تناژ در تاسیسات این بندر برای سال منتهی به جولای 24 درصد افزایش داشت، در حالی که محموله عمومی با 26 درصد افزایش به 3.4 میلیون تن رسید.

یادآور می‌شود که در ژوئن، کمیسیون بندری اداره بندر هوستون دو قرارداد به مبلغ 430 میلیون دلار برای تکمیل بخش‌های باقی‌مانده خلیج گالوستون از پروژه توسعه کانال کشتی هوستون منعقد کرد.

گفتنی است؛بندر هوستون یکی از بندرهای بزرگ جهان است و به کلانشهر هوستون تگزاس خدمت می‌کند. این بندر یک مجموعه 50 مایلی از امکانات عمومی و خصوصی متنوع است که در چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده واقع شده است. از نظر میزان تناژ خارجی شلوغ‌ترین بندر در ایالات متحده است و از نظر تناوب بار دومین بندر در ایالات متحده و شانزدهمین بندر شلوغ در جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *