رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل

شنبه, 15 مهر 1402
با راه‌اندازی سرویس ریلی به بندر نووروسیسک؛

روسیه برای بی‌نیازی از کریدور شمال – جنوب کمر همت بست

شرکت  RZD (شرکت راه‌آهن روسیه) سرویس ریلی سریع‌السیر کانتینری خود به بندر نووروسیسک را به‌صورت آزمایشی برقرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از پورت‌نیوز، راه‌آهن روسیه در کانال پیام رسان تلگرام خود اعلام کرد که راه آهن آن کشور (RZD) و پست روسیه اکنون به طور مشترک سرویس قطار کانتینری اکسپرس به بندر نووروسیک را به طور آزمایشی راه‌اندازی کرده است.

با عملکرد یکپارچه عوامل زنجیره تامین در بخش دریایی، بندری و ریلی روسیه و شکل‌گیری اتصال سریع‌السیر ریلی بین بندر نووروسیسک و عمق خاک آن کشور، اکثر صاحبان کالاهای کانتینری نیازی به استفاده از سایر دالان‌های ترانزیتی ترکیبی از جمله کریدور شمال – جنوب برای مبادله محمولات تجاری خود بین هند، امارات و روسیه نخواهند داشت‌.

این قطار کانتینری در اول اکتبر از ایستگاه ورسینو واقع در استان کالوگا به نووروسیسک اعزام شد.

این قطار کانتینری که با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند تقریباً دو برابر سریعتر از قطارهای کانتینری معمولی است و ترانزیت تایم آن به نووروسیسک، مانند یک قطار مسافربری سریع السیر، حدود یک روز است.

این قطار در نخستین سفر خود به نووروسیسک، ۸۰ کانتینر  را به آن بندر مهم در سواحل دریای سیاه تحویل داد و در ادامه این محمولات توسط خطوط کشتیرانی به‌صورت مستقیم به هند، امارات متحده عربی و کشورهای جنوب شرقی آسیا ارسال می‌شوند.

در حال حاضر، بندر نووروسیسک با استفاده از سرویس‌های سریع‌السیر کشتیرانی از طریق کانال سوئز به بنادر موندرا و ناواشیوا (هندوستان) و جبل‌علی (امارات متحده عربی) با کرایه حمل دریایی ارزان متصل است.

بندر نووروسیسک چند بار مورد تهاجم نیروهای اوکراینی قرار گرفته، با این حال نیروی دریایی و پدافند هوایی روسیه در تلاش است تا از امنیت دریانوردی تجاری از طریق این بندر کلیدی به‌صورت کامل محافظت کند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *