رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 6 اردیبهشت 1401
حلقه تحریم روسیه تنگ‌تر می‌شود؛

تهیه فهرستی از کشتی‌های «ممنوع» روسیه در اروپا

سازمان بنادر دریایی اروپا (ESPO) خواستار اعمال یکپارچه و شفاف اقدامات اخیر اتحادیه اروپا درباره کشتی‌های تحت پرچم روسیه است. این تصمیم به‌عنوان بخشی از مجموعه پنجم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه فدراسیون روسیه به تصویب رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از مجله Railway Supply، سازمان بنادر دریایی اروپا در بیانیه خود از رهبران اروپایی می‌خواهد که اطمینان حاصل کنند که تحریم‌ها توسط همه کشورهای اتحادیه اروپا به طور یکسان اعمال می‌شوند و اجرای آنها را برای حفظ زمین بازی برابر بین بنادر رقیب هماهنگ می‌کنند. این امر با «خرید بندر» کشتی‌های روسی تداخل خواهد داشت.

این نهاد همچنین از آژانس ایمنی دریایی اروپا خواست تا همانطور که انجمن بنادر بریتانیا (BPA) که پیشنهاد تهیه فهرست رسمی دولتی از همه کشتی‌های مشمول تحریم را ارائه کرده است، آنها هم فهرست واحدی از کشتی‌های «ممنوع» روسیه تهیه کند. با این کار اطمینان حاصل می‌شود که همه بنادر تردد همه کشتی‌های مشابه را ممنوع می‌کنند.

علاوه بر آن، سازمان بنادر دریایی اروپا خاطرنشان کرد که این فهرست باید شامل همه کشتی‌هایی باشد که از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در 24 فوریه، بدون پرچم یا ثبت مجدد ثبت شده‌اند.

این سازمان برای اطمینان از اینکه روند تحریم‌ها به‌خوبی اجرا می‌شود، از مقامات اتحادیه اروپا و دولت‌های ملی خواست تا پرسنل و منابع کافی را برای این کار اختصاص دهند.

با این کار، محموله‌ها و کشتی‌های مسدود شده ازدحام بیشتری در بنادر و پایانه‌هایی ایجاد می‌کنند که در حال حاضر با چالش‌های زنجیره تامین مواجه هستند.

گفتنی است؛ به دلیل تحریم‌ها، همه کشورهای اتحادیه اروپا بنادر خود را به روی کشتی‌های روسیه بسته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *