رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

یکشنبه, 7 اسفند 1401
خانه‌تکانی در ایران‌خودرو؛

برکناری مدیرعامل ایران‌خودرو به دستور رئیسی

در حالی هیئت‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو امروز به برکناری «مهدی خطیبی» از مدیرعاملی این شرکت رأی داد که یک عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت از دستور رئیسی برای این تغییر پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، در جلسه هیئت‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو که عصر امروز (یکشنبه،7 اسفند) برگزار شد، مهدی خطیبی از مدیرعاملی این شرکت پس از 13 ماه برکنار و علیمردان عظیمی به عنوان مدیرعامل جدید منصوب شد.

عظیمی، عضو هیئت‌مدیره سایپا که جانشین خطیبی شده است در کارنامه کاری خود، مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت‌هایی مانند فنرسازی زر، توسعه بازرگانی برنا و سایپا‌پرس، مدیرکل دفتر مرکز حقوقی و مدیرکل بازرسی گروه سایپا و مدیرکل حقوقی صندوق مهر امام رضا (ع) را دارد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت نیز از تغییر سه نفر از پنج عضو هیئت‌مدیره ایران‌خودرو خبر داد.

اکنون اعضای جدید هیئت‌مدیره ایران‌خودرو را محمدرضا فیض‌بخش، نماینده سازمان مدیریت صنعتی؛ علیمردان عظیمی، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری سلیم؛ علی شیخ‌زاده، نماینده تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ جمشید ایمانی، نماینده شرکت تدبیر سرمایه آراد و مرتضی شفیعی، نماینده شرکت پویا نمایان رستا تشکیل می‌دهند.

پشت‌پرده برکناری مدیرعامل ایران‌خودرو

گفتنی است؛ عبدالله گنجی، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتر خود از دستور رئیس دولت برای این تغییر مدیریتی پرده برداشت و نوشت: «بالاخره دستور رئیسی برای برکناری مدیران خودروسازی که بی‌ضابطه فروخته بود با حدود سه هفته تاخیر انجام شد. امید است کارآمدی و قانونمندی تقویت شود.»

گفته می‌شود؛ این دستور رئیسی به علت واگذاری رانتی خودرو به برخی از دستگاه‌ها بوده است؛ زیرا رئیس دولت جلسه هیئت‌وزیران به وزیر صمت و بازرسی ویژه رئیس ‌دولت برای رسیدگی به این موضوع دستور پیگیری داده بود که با بررسی رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس ‌دولت تخلف برخی خودروسازان از جمله ایران‌خودرو قطعی شد. در نتیجه، رئیس‌ دولت نیز پیرو این گزارش برای برکناری مدیرعامل وقت ایران خودرو دستور صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *