رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل دریایی

دوشنبه, 21 شهریور 1401
با موافقت ایران حاصل می‌شود؛

آزادی خدمه نفتکش یونانی از سوی ایران

به دنبال سفر یک هیئت یونانی به ایران، تهران با آزادی خدمه این کشتی‌ها موافقت کرده است. به گفته این شرکت تجاری یونانی، این افراد روز دوشنبه آزاد شده و بلافاصله به کشورهای متبوع خود بازخواهند گشت. 

به گزارش پایگاه خبری ترابران، یک شرکت تجارت دریایی یونان روز یک‌شنبه از آزادی خدمه دو تانکر نفتکش یونانی از سوی ایران خبر داد.

براساس گزارش راشا تودی، به ادعای مقامات این شرکت، به دنبال سفر یک هیئت یونانی به ایران، تهران با آزادی خدمه این کشتی‌ها موافقت کرده است. به گفته این شرکت تجاری یونانی، این افراد روز دوشنبه آزاد خواهند شد و بلافاصله به کشورهای متبوع خود بازخواهند گشت.

رسانه های یونانی می‌گویند که خدمه این نفتکش‌ها روز دوشنبه با یکی از این دو نفتکش آب‌های ایران را ترک خواهند کرد.

این خبر هنوز از سوی مقامات ایران تایید نشده است.

لازم به ذکر است، مقام‌های یونانی در آوریل، به درخواست آمریکا نفتکش «لونا» را با ۱۹ خدمه آن که همگی شهروندان روسیه بودند توقیف کردند.

ایران این اقدام یونان را «دزدی دریایی» توصیف کرد و گفت که در حال حاضر هیچ‌گونه تحریم بین‌المللی علیه فروش نفت ایران وجود ندارد. ایران در واکنش به این اتفاقات، به شکل رسمی به دولت‌های یونان و آمریکا اعتراض کرد و اندکی بعد، دو نفتکش یونانی در آب‌های خلیج فارس توقیف شدند.

نفتکش توقیف شده ایرانی اوایل تابستان توسط یونان آزاد شده بود. یونان اواخر مرداد ماه و پس از رای دادگاه نفت توقیف شده ایران را به نفتکش بازگرداند و این نفتکش را آزاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *