رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 18 مرداد 1401

افزایش لاک‌پشتی عملکرد کانتینری بنادر

از ابتدای امسال تا 15 مردادماه 55.44 میلیون تن کالا و فرآورده‌ نفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که از افزایش آهسته و پیوسته این عملیات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، از ابتدای سال جاری تا 15 مرداد ماه عملیات تخلیه‌و‌بارگیری کالا به 55.44 میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، در بخش کانتینری ۴,۶ درصد، در بخش فله خشک ۱.۱ درصد و در بخش جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

در مدت زمان یادشده، ۸۵۰ هزار  TEUکانتینر به وزن 9.54 میلیون تن در بنادر تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال پیش، افزایش 4.6 درصدی داشته است. یادآورمی‌شود که در سال گذشته در این مدت زمان 820 هزار  TEUکانتینر در بنادر تخلیه و بارگیری شده بود.

همچنین آمارها حکایت از آن دارند که در همین مدت زمان فله خشک ۱۶.۳۱ میلیون تن، فله مایع ۱.۱۲ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۸.۱۱ میلیون تن و مواد نفتی ۲۰.۳۶ میلیون تن در بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

این در حالی است که میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۴,۵ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز در بخش فله خشک ۱۶.۱۳ میلیون تن، در بخش فله مایع ۱.۷۹ میلیون تن، در بخش جنرال کارگو ۷.۹۱ میلیون تن و در بخش مواد نفتی ۲۰.۹۴ میلیون تن بوده است که در مجموع با عملکرد کانتینری عدد ۵۶.۳۱ میلیون تن را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ آمار منتشر شده مربوط به عملیات تخلیه‌و‌بارگیری کالا در بخش کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی است که در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام ، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهیدباهنر، شهیدرجایی، شهیدحقانی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *