رسانه اقتصاد ترابری ایران

وزارت صنعت، معدن و تجارت

سه شنبه, 15 فروردین 1402
در جلسه شورای رقابت انجام شد؛

تصویب افزایش قیمت خودروهای داخلی تا 70 درصد/ قیمت‌ها به‌صورت محرمانه به وزارت صمت اعلام می‌شود

مدیر روابط عمومی شورای رقابت از تصویب قیمت کارخانه‌ای خودروهای غیرمونتاژی خبر داد و گفت: «برخی خودروها افزایش قیمت اندک، برخی افزایش کمتر از 30 درصد و تعداد اندکی افزایش 70 درصدی داشته‌اند.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران، سپهر دادجوی توکلی با اشاره به جلسه امروز شورای رقابت و تصمیم‌گیری درباره قیمت کارخانه‌ای خودروها اظهار کرد: «امروز در کارگروه خودروی شورای رقابت پیشنهادات سازمان حمایت، کارشناسان خودرو و دانشگاهیان درباره قیمت کارخانه‌ای خودروها مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.»

او به ایسنا افزود: «به استناد ماده یک دستورالعمل 543 شورای رقابت، پس از استماع نظر کارگروه خودرو شورا، موضوع مصوب 533 در مورد قیمت محاسبه شده خودروهای تولیدی غیرمونتاژی که توسط سازمان حمایت ارائه شده بود، در جلسه 557  شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و برای تعامل به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای اطلاع‌رسانی لازم ابلاغ می‌شود. »

دادجوی ادامه داد: «بر این اساس نامه‌نگاری‌های لازم برای ابلاغ به وزارت صمت انجام شده و امشب به این وزارت‌خانه ابلاغ خواهد شد. باید به این نکته توجه شود که شورای رقابت اجازه قیمت‌گذاری ندارد و قیمت‌هایی که برای محصولات داخلی یا همان خودروهای غیرمونتاژی تصویب شده را به وزارت صمت ابلاغ می‌کند.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت درباره اینکه مطرح شده است قیمت کارخانه‌ای خودروها تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت، به فارس توضیح داد: «این‌ اعداد صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم. اصلا بحث ٧٠ درصد مطرح نیست؛ البته اعداد باید از سوی سازمان حمایت اعلام شود، اما برخی خودروها یک درصد افزایش قیمت خواهند داشت. این در حالی است که تعداد بسیار محدودی از خودروها نیز افزایش قیمتی بیش از 70 درصد داشته‌اند.»

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با اشاره به تعیین قیمت جدید مصوب خودروهای غیر مونتاژی داخلی، گفت که برخی خودروها افزایش قیمت اندک و برخی نیز افزایش کمتر از 30 درصد داشته‌اند.

دادجوی توکلی اظهار کرد: «قیمت انواع خودروهای تولیدی غیرمونتاژی که امروز در شورای رقابت تعیین شد، به صورت محرمانه به متولی (وزارت صمت) برای ابلاغ اعلام خواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *