رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

شنبه, 9 مهر 1401
پس از 5 ماه وقفه به‌دلیل محودیت‌های کرونایی رقم خورد؛

احیای ارتباط ریلی چین و کره‌شمالی

در حالی که منابع آگاه از حرکت دومین قطارباری در مسیر شهر داندونگ چین به سمت کره شمالی در روز سه‌شنبه خبر دادند، وزارت خارجه چین احیای خدمات ریلی به کره شمالی را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از Railway Supply، منابع آگاه خبر دادند که روزسه‌شنبه دومین قطار باری چین به سمت کره شمالی حرکت کرد.

نخستین قطار باری از شهر مرزی داندونگ چین در 26 سپتامبر هنگام عبور از پل دوستی به سمت کره شمالی مشاهده شد. روز بعد، سه‌شنبه، دوباره یک قطار باری در همان مسیر دیده شد. این مشاهدات به آن معنا است که پس از وقفه 5 ماهه بر اثر محدودیت‌های کرونایی اکنون مرزهای قطارهای باری باز است.این در حالی است که ارتباط دو کشور در 29 آوریل سال جاری به حالت تعلیق درآمده بود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، نخستین قطاری که روز دوشنبه حوالی ساعت 7:43 صبح به وقت محلی مشاهده شده بود، شامل 10 واگن بود که از روی پل روی رودخانه یالو به سمت سینویجو در کره شمالی حرکت کرد.

سه‌شنبه 27 سپتامبر، اطلاعات مربوط به از سرگیری ترافیک توسط نماینده رسمی وزارت خارجه چین تایید شد. به احتمال زیاد قطارهای باری در مرز تاخیر بیشتری خواهند داشت.

یونهاپ خاطرنشان کرد که روزانه حداکثر دو قطار از مرز عبور می کنند.

گفتنی است؛ طول راه آهن چین در 10 سال 50 درصد افزایش یافت و از 150 هزار کیلومتر گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *