رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 29 فروردین 1401

سنگاپور به‌دنبال تولید متانول سبز

با مشارکت شرکت‌ها و خطوط کشتیرانی، بندر سنگاپور به هاب بزرگ برای تامین متانول سبز به عنوان یک سوخت جایگزین در جنوب شرق آسیا تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران و به نقل از مریتایم اگزکتیو، سنگاپور جدیدترین کشوری است که برای ایجاد زیرساخت‌های جهانی در راستای تولید و عرضه متانول به عنوان سوخت دریایی پیوسته است. سنگاپور که به‌عنوان یکی از مراکز سوخت‌گیری بزرگ در جهان برای صنعت کشتیرانی شناخته می‌شود، قصد دارد اولین کارخانه سبز متانول را در جنوب شرقی آسیا در سنگاپور ایجاد کند.
متانول سبز که به عنوان یک راهکار کوتاه مدت برای دستیابی به اهداف ۲۰۳۰ و ۲۰۲۵ سازمان جهانی دریانوردی به‌منظور کاهش انتشار کربن در نظر گرفته شده است، گامی بزرگ در توسعه زیرساخت‌های لازم خواهد بود.
ساخت کارخانه آزمایشی برای تامین متانول سبز
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سنگاپور قصد دارد مطالعه امکان سنجی تامین متانول سبز را تا پایان سال ۲۰۲۲ تکمیل کرده و ساخت یک کارخانه آزمایشی را آغاز کنند.
در صورت ساخت تاسیسات تولید متانول در سنگاپور، حداقل ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن در سال پیش‌بینی می‌شود. توافق جدید، گامی اساسی برای تبدیل CO۲ بیوژنیک جذب شده و هیدروژن تولید شده از برق تجدیدپذیر به متانول سبز است که این سوخت کم کربن را برای صنعت دریایی به صورت تجاری در دسترس قرار می‌دهد.
سنگاپور به‌عنوان یکی از برترین قطب‌های ذخیره‌ سوخت و سوخت‌رسانی دریایی در جهان، به عنوان مکانی ایده‌آل برای برداشتن این گام مهم به سمت راه‌حل‌های جایگزین در صنعت کشتیرانی جهانی عمل خواهد کرد.
مقامات بندری و دریایی سنگاپور از تشکیل این مشارکت صنعتی و برنامه آن برای استفاده از بندر سنگاپور و همچنین انجام مطالعه امکان‌سنجی استقبال کرده اند.
متانول تنها راه‌حل آماده بازار برای صنعت دریانوردی
کارشناسان معتقدند که پتانسیل متانول می‌تواند سهم قابل‌توجهی در کوتاه‌مدت و در کاهش قابل توجه آلودگی کربنی داشته باشد. متانول به‌عنوان تنها راه‌حل آماده بازار در مقیاس تجاری برای صنعت دریانوردی است.
در مقابل آمونیاک که به‌عنوان یک رقیب قوی نیز در نظر گرفته می‌شود، حداقل به دو سال دیگر نیاز دارد تا برای بازار تجاری آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *